556.0298


Tato galerie byla zobrazena: 2901×.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 28.10.1980
Místo: Praha-Holešovice

Při zátěžové zkoušce železničního mostu v Praze - Holešovicích byl zachycen Ivanem Šnáblem stroj 556.0298. V té době náležel lokomotivnímu depu Děčín; jeho životní pouť započala v roce 1955 v lokomotivním depu Bohumín. Své výkony odevzdal i depům v Ostravě, Plzni, Chebu a nakonec Děčínu. Ačkoli v běžném provozu dojezdil v roce 1979, je dál veden v záloze dráhy a dál udržován v provozuschopném stavu. V roce 1981 se v rámci ukončení parního provozu objevil i  v čele zvláštních vlaků. V roce 1982 byl v LD Děčín převeden na vytápěcí kotel K 817 a využíván k vytápění až do druhé poloviny 80. let. V roce 1990 byla lokomotiva převezena do Prahy - Vršovic a postupně zprovozňována. 9. května 1992 vykonala 556.0298 druhou TBZ na okruhu v Cerhenicích. V provozu vydržel šest let -  po dlouhém odstavení nyní finišují jeho práce k opětovnému zprovoznění.

 

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 25.11.1995
Místo: Letovice

Trať Česká Třebová - Brno zažila dne 25. 11. 1998 netradiční jízdu zvláštního nákladního vlaku v čele se "štokry" 556.0298+556.0506, která tak připomněla několik desetiletí nasazování těchto strojů v těžké nákladní dopravě.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 25.11.1995
Místo: Blansko

Se zvláštním nákladním vlakem byla poblíž Blanska vyfocena dvojice "štokrů" 556.0298 ( depo Praha-Vršovice ) +556.0506 ( depo České Budějovice ). Při této akci vzniklo dnes již legendární video "Ozvěna štokrů v adamovských tunelech".