387.004


Tato galerie byla zobrazena: 4670×.

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 00.00.1926
Místo: Praha hl.n.

Rok 1926 - v SSSR, na vesničce Ojmjakon, naměřili nejnižší teplotu v historii -71°C; Benito Mussolini vyhlašuje fašistickou diktaturu s vládou jedné strany, Československý rozhlas zahájil pravidelné vysílání, firma Siemens vytvořila první čtvercový volič a nějaká Škodovka uvedla do provozu svou první rychlíkovou konstrukci...

Před 90. lety vznikla první šestice obdivovaných "Mikád" řady 386.0, resp. 387.0, jako tovární typ Škoda 10Lo1 od rýsovacích prken Oscara Dolcha. Před devadesáti lety byl pořízen i tento noční snímek z Wilsonova nádraží; zachycuje nový stroj 387.004 v čele osobního vlaku do Plzně. V Plzni byl ostatně od svého vyrobení doma, kde společně s pěti sestrami pobýval až do roku 1929, kdy byl přeřazen do Přerova. Jako turnusový stroj na trati Přerov - Praha byl přidělen přerovskému strojvedoucímu Josefu Beierovi a Janu Weisovi; topičům Smolka, Pivoda/Otčenášek, Ševčík. Dodejme, na základě vzpomínek Ing. Mareše, že čtverku turnusově obsluhoval nejstarší a nejmladší strojvedoucí v turnusu - Josef Beier složil strojvůdcovskou zkoušku už 8. listopadu 1895, zatím co nejmladší Weis 13. prosince 1905.

 

Autor: sbírka: Michal Štrublík
Datum: 09.11.1931
Místo: Grygov

Při jízdě s R160 strojvedoucí lokomotivy 387.004 nerespektoval pomalou jízdu a díky vysoké rychlosti se lokomotiva při přejíždění z druhé traťové koleje do první (na zhlaví stanice Grygov) převrátila na bok. Naštěstí při této mimořádné události nedošlo ke smrtelným zraněním; zpráva o nehodě uvádí jen osm lehce zraněných.