371 201-5


Tato galerie byla zobrazena: 4374×.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.09.2007
Místo: Mlčechvosty

Nedaleko zastávky Mlčechvosty byl kilometru 445,975 – 446,375 tratě Praha - Děčín byl mezi stanicemi Nelahozeves a Vraňany v rámci výstavby přeložky původní tratě v roce 2002 zprovozněn 390 metrů dlouhý železniční tunel, budovaný novou rakouskou tunelovací metodou. Do provozu byl uveden 27. května 2002 a prvním pravidelným vlakem, který jím projel, byl vlak EC 173. V té době v něm byla zprovozněna pouze traťová kolej číslo 1, neboť kolej číslo 2 byla stále ještě provozována v původní stopě, na snímku částečně patrné v místě pěšinky u levého okraje snímku. Její provoz byl ovšem ukončen hned následující noci po zprovoznění tunelu, v 0:55 hodin. Na snínku z 19. září 2007 z tmy tunelu vyjíždí vlak EC 176, toho dne vedený strojem 371.201-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.10.2007
Místo: Řež

Klid vltavského údolí u zastávky Řež odpoledne 17.října 2007 krátce narušil průjezd vlaku EC 175, na jehož čele se kromě přípřežní 371.201-5 vezla ještě nečinná 371.002.

Autor: David Prause
Datum: 17.08.2009
Místo: Praha-Holešovice

371.201-5 "Gottlieb" ještě v původním německém vzhledu je zdokumentován při posunu v pražských Holešovicích.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.02.2015
Místo: Praha Masarykovo n.

Ze současných lokomotiv Českých drah má jednu z nejzajímavějších provozních historii "bastard" 371.201-5.  Právě on byl 8. 4. 1988 dodán do depa Dresden-Friedrichstadt pod označením 230.001, jako prototyp pro DR zcela nové řady. Po spojení německých železnic byl k 1.1.1993 přečíslován na DB 180.001 a následně i upraven pro nejvyšší rychlost 160 km/h - ze Škody Plzeň se po této rekonstrukci vrátil 17. 6. 1994. Poškození české lokomotivy 372.006 v Dráždanech, ke kterému došlo 9. července 2001, bylo pro jeho budoucnost zcela nečekaným zlomem - ke dni 19.9.2003 byl vyřazen ze stavu DB a předán Českým Drahám jako odškodnění za poškození 372.006. Po provedení všech nutných úprav a schválení k provozu Drážním úřadem ČR, byl ke dni 1.3.2004 přeznačen na 371.201 ČD. A jako takový byl 2. února 2015 zachycen na podvečerní pražské Masaryčce, jen okamžik před odjezdem s vlakem R 678.

Autor: Petr Malý
Datum: 19.03.2015
Místo: Děčín-Čertova Voda

Mezistátní vlaky kategorie Eurocity a EuroNight mezi Prahou a Drážďany jsou stále v dominanci "Bastardů" . Nejinak tomu bylo i 19.března 2015 u vlaku EC 171 HUNGARIA z Berlína do Budapešti,který vedla 371.201-5

Autor: Petr Zgut
Datum: 12.10.2015
Místo: Roztoky-Žalov

Stroj 371.201-5 v barvách naší země projíždí s vlakem EC 172 "Porta Bohemica" nedaleko zastávky Roztoky-Žalov.

Autor: David Prause
Datum: 06.02.2018
Místo: Praha-Libeň

Popred objektív fotografa sa od Libně k hlavnímu nádraží náhli rušeň 371.201-5 Českých drah so svojím vlakom.