Autor: Robert Kubica
Datum: 00.00.1989
Místo: Velká Kraš
Po roce 1974 začaly stroje řady T478.2 měnit svůj barevný vzhled. Z původního krémovo-červeného zbarvení na celočervený / višňový. Tyto nevzhledné barevné nátěry byly po roce 1982 doplňovány většinou při dílenských opravách na čelech žlutým pruhem o šířce 300 mm. Takový nátěr předváděla ve Velké Kraši i lokomotiva T478.2012.
Autor: Robert Kubica
Datum: 00.00.1989
Místo: Lipová Lázně
Zrejme v roku 1989 vznikol v žst. Lipová Lázně zaujímavý zimný záber "ceckane" T478.2012 pri oddychu pred ďalšou prácou v nákladnej doprave na okolitých, sklonovo veľmi náročných tratiach.
Autor: Jan Novotný
Datum: 08.06.1990
Místo: Šumperk
V Šumperku byla ve stanici odstavena místní "berta" 752.012-5.
Autor: Jan Novotný
Datum: 08.06.1990
Místo: Šumperk
Do čela nákladního vlaku byla v Šumperku přistavena "berta" 752.012-5.
Autor: Jan Novotný
Datum: 12.08.1992
Místo: Zábřeh na Moravě
V Zábřehu byla s "paklákem" vyfocena šumperská "berta" 752.012-5.
Autor: Jan Novotný
Datum: 23.02.1993
Místo: Zábřeh na Moravě
V Zábřehu na Moravě zastavil osobní vlak ze Šumperka, který sem dovezla "berta" 752.012-5.
Autor: David Prause
Datum: 18.02.1994
Místo: Depo Šumperk
Šumperská "berta" 752.012-5 čeká v domovském depu na další nasazení do provozu.