749 245-7


Tato galerie byla zobrazena: 8314×.


Autor: Ivan Bednařík
Datum: 00.00.1995
Místo: Zábřeh na Moravě

V roce 1995 byla v Zábřehu na Moravě vyfocena šumperská "berta" 749.245-7, která měla velmi slušivý lak, jenž jí ovšem vydržel jen 6 let do jejího zrušení.

Autor: Martin Varga
Datum: 01.01.1995
Místo: Brno odst. nádraží B

Novým lakem záříčí šumperská "berta" 749.245-7 zavítala dne 1.1.1995 do Brna.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 17.02.1995
Místo: Bludov

Lokomotiva 749.245-7 zahájila éru svoji řady o Vánocích roku 1994, ještě v posledních dnech samostatného Lokomotivního depa Šumperk. Od 1. 1. 1995 však už náležela do nově vzniklého DKV Olomouc a jeho domovenka se skvěla i na boku kabiny. Použité schéma nátěru se pak v polovině 90. let praktikovalo na všechny opravené stroje řady 749 ze stavu DKV Olomouc. Dne 17. února vznikl její snímek během krátké zastávky v odbočné stanici Bludov.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 05.05.1995
Místo: Olomouc hl.n.

V Olomouci posunovala vzhledově velmi pěkná šumperská "berta" 749.245-7.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 25.06.1995
Místo: Šumperk

Šumperk, jakým po léta byl a dnes už je pouze ve vzpomínkách. V poledne 25. června 1995 tam čekal na odjezd rychlík R 934 s lokomotivou 749.245-7, opodál postávaly domácí motorové vozy 810.023 a 830.059.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 30.06.1995
Místo: Vyškov na Moravě

Vzpomínka na zajíždění šumperských "bert" s rychlíkem "Bradlo" do Brna. V horký pátek 30. 6. 1995, kdy byl slavnostně zahájen elektrický provoz v historické trase trati Brno - Přerov, byl pod nadjezdem výpadovky z Vyškova do Prostějova zachycen ranní R 932 v čele s lokomotivou 749.245-7. O rok dříve zde byl svršek snesen a niveleta koleje zahloubena, aby byl docílen průjezdný průřez pro elektrizované tratě.

Autor: Jan Novotný
Datum: 19.08.1995
Místo: Olomouc hl.n.

Šumperské "berty" ř. 749 pravidelně zajížděly i do Olomouce, jednou z nich byla i 749.245-7, která je na snímku zachycena při odjezdu z olomouckého hlavního nádraží.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 20.08.1995
Místo: Hanušovice

Šumperská "berta" 749.245-7 byla vyfocena u Hanušovic v čele rychlíku R 937 "Praděd".

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 20.08.1995
Místo: Ramzová

Do nejvýše položené rychlíkové zastávky v ČR, Ramzové, dorazil rychlík z Brna č. 937 "Praděd" a jeho vlaková lokomotiva 749.245-7 si tak odpočine po náročném stoupání.

Autor: Václav Vyskočil
Datum: 12.11.1995
Místo: Zábřeh na Moravě

V Zábřehu na Moravě se k odjezdu chystá rychlík 937, který měl v čele šumperskou "bertu" 749.245-7, za níž byla řazena ještě tmavězelená souprava.

Autor: Martin Varga
Datum: 22.12.1995
Místo: Brno-Chrlice

Rychlík R 933 byl dne 22.12.1995 zachycen nedaleko Chrlic a v jeho čele byla šumperská "berta" 749.245-7.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 04.01.1996
Místo: Libina

Šumperská "berta" 749.245-7 zastavila 4. ledna 1996 s osobním vlakem Os 3614 do Olomouce ve stanici Libina. Na vedlejší koleji postává manipulační nákladní vlak z Uničova do Šumperka, vedený už čistě nákladní lokomotivou 751.040-7.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 04.01.1996
Místo: Babice u Šternberka

Malebným úsekem někdejší Moravské pohraniční dráhy mezi Babicemi u Šternberka a Mladějovicemi projížděla odpoledne 4. ledna 1996 lokomotiva 749.245-7 v čele osobního vlaku č. 3617 Olomouc hl. n. - Šumperk.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 12.03.1996
Místo: Depo Šumperk

Lokomotiva 749.245-7 ve velmi slušivém nátěru zachycená v domovském Šumperku a to nedlouho po úpravě vedení usazení skříně na podvozcích pomocí pryžokovových členů.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 08.06.1996
Místo: Hlušovice

V horký den 8. 6. 1996 přivážela šumperská "berta" 749.245-7 osobní vlak Os 3676 od Hlušovic k cílové Olomouci. I z čelního snímku, pořízeném v krajině pod Svatým Kopečkem, je patrné - po půldruhém roce provozu je už provedena rekonstrukce vedení usazení skříně na podvozcích pomocí pryžokovových členů.

Autor: Jan Novotný
Datum: 06.07.1996
Místo: Lipová Lázně

V letní prázdninový den byla při běžném nasazení vyfocena 749.245-7 při výjezdu ze stanice Lipová Lázně.

Autor: Tomáš Kašpařík
Datum: 22.11.1996
Místo: Mladějovice

Mezi Mladějovicemi a Babice u Šternberka byl zvěčněn průjezd osobního vlaku 3616 a v jeho čele byla nezaměnitelná šumperská lokomotiva 749.245-7.

Autor: Tomáš Kašpařík
Datum: 23.12.1996
Místo: Libina

Mezi Hrabišínem a Libinou byl pořízen snímek osobního vlaku 3616 vedeného šumperskou "bertou" 749.245-7. Pozornějším pohledem zaujme její strojvedoucí se sluchátky na uších v rámci ochrany sluchu.

Autor: Tomáš Kašpařík
Datum: 30.04.1998
Místo: Nový Malín

Probouzející se jarní krajinou u Nového Malína burácí motor šumperské lokomotivy 749.245-7, která byla v čele osobního vlaku 3608, kdy jí na postrku zlehka pomáhala olomoucká "hydra" 851.026-1.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 01.09.1998
Místo: Šternberk

Křižování osobních vlaků se šumperskými "bertami" 749.245-7 a 749.264-8 ve stanici Šternberk, odpoledne 1. září 1998. V důsledku modernizace trati a souběžné elektrizace se nejen Šternberk dočká změny podoby prakticky k nepoznání.  

Autor: Josef Mandys
Datum: 25.05.1999
Místo: Šumperk

Setkání strojů 749.245-7 749.250-7 proběhlo ve stanici Šumperk.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 02.01.2000
Místo: Horní Lipová

Po ránu 2. ledna 2000 ve stanici Horní Lipová. Sněhový příkrov schovává vedlejší koleje a téměř celou stanici zabírá délka rychlíku č. 905 "Praděd", který byl veden šumperskou "bertou" 749.245-7.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 02.01.2000
Místo: Horní Lipová

V poledních hodinách, kdy by mělo být nejvíce světla, usedl nad Horní Lipovou těžký sněhový mrak. Pod ním usilovně pracovaly šumperské lokomotivy 749.264-8 (mimo záběr) a 749.245-7, která burácela na postrku rychlíku. Za okamžik mine už tehdy staré světelné "ruské" návěstidlo.

Autor: Petr Zgut
Datum: 01.01.2001
Místo: Ostružná

Nový rok 2001 zahájila lokomotiva 749.245-7 hned několika obraty osobních vlaků. V čele vlaku Os 3657 byla autorem u Ostružné zachycena. Bohužel to byl pro ní poslední vstup do dalšího provozního roku, který trval pouze sedm měsíců. 

Autor: Jan Novotný
Datum: 03.02.2001
Místo: Horní Lipová

Rychlík č. 902 vykřižoval ve stanici Horní Lipová se zvlášním parním vlakem a jeho vlaková lokomotiva 749.245-7 burácí při rozjezdu před náročným stoupáním do zastávky Ramzová.

Autor: Jan Novotný
Datum: 03.02.2001
Místo: Branná

Na postrku rychlíku 905 byla v Branné vyfocena šumperská "berta" 749.245-7, která před sebou měla již jen 5 měsíců provozního života.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 03.02.2001
Místo: Lipová Lázně

V sobotu 3. února 2001 se lokomotiva 749.245-7 představila širší veřejnosti a fotografům naposledy. Toho dne, kdy tradičně jezdila parní lokomotiva 464.202 s rychlíkem "Šerák", pomáhala zvládat nápor cestujících. Ráno ze Zábřehu postrk R 905 a z Jeseníku za okamžik s R 902 nazpět. Zde ji vidíme u strážního domku a vzdálenostního upozorňovadla předvěsti vjezdového návěstidla žst. Lipová Lázně v plném výkonu stoupat k Horní Lipové. 

Autor: Sbírka: Jiří Bobalík
Datum: 18.07.2001
Místo: Vikýřovice

Dne 18.7.2001 v 13:50 h došlo na přejezdu ve Vikýřovicích u Šumperka ke srážce osobního vlaku Os 3602 (Hanušovice-Olomouc hl.n.) s nákladním automobilem Tatra 815, který byl po srážce sunut ještě 50 metrů a její řidič, jenž vjel na přejezd i přesto, že PZZ bylo v činnosti, byl usmrcen.

Vlaková lokomotiva 749.245-7 po nárazu do nákladního automobilu krátce za přejezdem vykolejila předním podvozkem vpravo ve směru jízdy vlaku, zatímco zadní podvozek pokračoval v jízdě po traťové koleji. Přední vykolejený podvozek roztrhl srdocku vyhýbky na již neexistující vlečku skladu Benziny, mezi oběma kolejemi se začal v zemině bořit a propadat. Vlivem setrvačnosti vozů se lokomotiva postupně otáčela proti původnímu směru jízdy. Při tom došlo k proražení její nádrže, z níž uniklo 4000-4500 litrů nafty, k vykolejení obou podvozků prvního vozu a poškození kolejového svršku. 

Výše škod byla vyčíslena na lokomotivě - 1 600 000 Kč, na železničním svršku - 300 000 Kč a na automobilu - 700 000 Kč.

Text - Miloš Drbal, ŽM 9/2001

Autor: Petr Malý
Datum: 28.12.2002
Místo: Depo Šumperk

V šumperském depu čekala na svůj ortel místní zamračená 749.245-7, která byla vážně poškozena po nehodě na přejezdu ve Vikýřovicích.

Autor: David Maštalíř
Datum: 10.02.2006
Místo: Šumperk

Vrak šumperské lokomotivy 749.245-7 vyčkává pod sněhovou přikrývkou v domovském depu na převoz k sešrotování do třebovského depa.

Autor: Martin Nezdara
Datum: 10.01.2007
Místo: Depo Česká Třebová

Nedlouho před přistavením ke šrotaci byla v třebovském depu vyfocena šumperská lokomotiva 749.245-7, která se zde sešla se svou kolegyní 751.067-0, již čekal stejný osud.