124 601-6

Tato galerie byla zobrazena: 2269x.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 14.08.1972
Místo: ŽZO Cerhenice

Celkový pohled na nový stroj, označený ještě jako E499.2001.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 15.08.1975
Místo: ŽZO Cerhenice

Pohled na čelo zkušební lokomotivy E469.3030, která byla teprve rok ve vlastnictví VÚŽ, kde dodnes slouží pro zkoušky a zkušební jízdy na okruhu.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 14.04.1981
Místo: ŽZO Cerhenice

Zkušební lokomotiva E469.3030 čeká na čele soupravy k dalšímu rozjezdu v rámci zkušební jízd na okruhu ŽZO Cerhenice.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 25.08.1995
Místo: ŽZO Cerhenice

První lokomotiva s podvozky II. generace byla vyrobena ve Škodě v Plzni právě lokomotiva E469.3030. Jedná se o zkušební lokomotivu závodu VÚŽ v Cerhenicích, kde ji autor vyfotil. Svého rekordu dosáhla v roce 5. září 1972 a to rychlosti 219 km/h. Svůj druhý rychlostní rekord dosáhla o rok později při zkouškách v SSSR na širokém rozchodu na polygonu Belorečenskaja - Majkop, 224 km/h.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 21.05.2013
Místo: ŽZO Cerhenice

Okruhová "Babička" (nebo také "Stračena") 124.601-6 byla dne 21.5.2013 zachycena při hlukových zkouškách nákladních vozů. Za lokomotivou je řazen jako akusticky oddělovací vozidlo Dynamometrický vůz MV2, který má jeden podvozek bez brzdy (tzn. oběžná plocha kol není zdrsňována špalíky a tato strana vozu tak je o 2 až 4 dB tišší než ta s brzdou). Snímek je ještě z doby, kdy na ZŽO neměli vůz MV5 vybaven nekovovými špalíky, díky kterým se lze akusticky dostat až na úroveň nebrzděného podvozku. Dnes se právě vůz MV5 používá jako oddělovací a MV2 je pro tento účel pouze (jedinou možnou) zálohou.

Autor: Aleš Krška
Datum: 28.03.2017
Místo: Hulín

Známá elektrická lokomotiva 124.601-6 projížděla Hulínem v rámci zkušební jízdy po vykonané opravě v ČMŽO Přerov. Prototyp je stále majetkem Výzkumného ústavu železničního (VÚŽ) a slouží na ŽZO v Cerhenicích.

Top