Autor: Zdeněk Nantl

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 20.08.1974
Místo: Kolín

V kolínské stanici posunoval "velký hektor" T458.1155 a nesl na sobě stále tovární lak.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 23.08.1974
Místo: Obrataň

Ve stanici Obrataň byla během posunu zachycena pátá lokomotiva první série. Do stavu lokomotivního depa Veselí nad Lužnicí, strojové stanice Jindřichův Hradec, byla přidělena od výrobce v březnu 1955 a 18. 3. téhož roku vykonala TBZ. Na rozdíl od prvních čtyř lokomotiv se ji podařilo přečkat dobu rušení a dožila se i založení firmy Jindřichohradeckých místních drah. V dubnu roku 2001 byla z provozu odstavena a až v roce 2006 se znovu rozjela vlastní silou. Na rozdíl od předchozích let je však provozována s novým spalovacím motorem LIAZ M 1.2C 640 S. Lokomotiva tak po vzoru jiných rekontruovaných strojů dostala i nový řídící systém a trakční alternátor SIEMENS 1FC2 284-4, který nadále pohání čtyři původní trakční motory TM35

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 23.08.1974
Místo: Jindřichův Hradec

Dlouhé roky byla tankovací stanice přímo na osobním nádraží a takový obraz byl všední záležitostí. Během zbrojení byla Zdeňkem Nantlem zachycena T47.002, které do odstavení z provozu zbývalo již jen několik měsíců. Do provozu byla uvedena po vykonání TBZ dne  8. 10. 1954, v roce 1975 byla z provozu odstavena a 23. 7. 1976 definitivně zrušena a odeslána k likvidaci. V provozu tak setrvala nejkratší dobu ze všech lokomotiv T47.0 první série, přičemž v počátcích provozu navíc sloužila jako zdroj náhradní dílů společně s T47.003.

Dobré je zde i připomenout, že se lokomotivy T47.001 - 06 s oblibou využívaly v osobní dopravě. Důvodem byl rychlejší převod trakčních motorů na rozdíl od lokomotiv druhé série.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.09.1974
Místo: Velký Osek

Ve stanici Velký Osek byla zachycena lokomotiva 477.054 na výkonu turnusové skupiny 01 pro šest strojů řady 477.0. Lokomotiva již pět měsíců náleží depu Česká Lípa, kam přišla z depa Kralupy nad Vltavou. Jak napovídá fotografie – lokomotiva je již v obnoveném modrém nátěru, který dostala při poslední hlavní opravě provedené v Českých Velenicích v roce 1972. Od roku 1974 byla tato lokomotiva velmi hezky udržována a vystřídala v této době i několik odstínů modré. Kotlově propadla 15. 6. 1978 a přesně o dva měsíce později byla v České Lípě zrušena. Na konci roku 1978 byla převezena k likvidaci do Polanky nad Odrou.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.09.1974
Místo: Velký Osek

Ve Velkém Oseku pózoval stroj E669.1067, tou dobou náležící do stavu depa v České Třebová. Na lokomotivě byly umístěny transparenty oslavující 30. výročí SNP.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 07.10.1974
Místo: Otrokovice

Vzácná fotografie ze dne 7.10.1974 zachycuje nákladní provoz v Otrokovicích. Hlavním motivem snímku je manipulační vlak do Gottwaldova s místním "pilštykem" T466.0012 a v pozadí je "sergej" ř. T679.1.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 18.10.1974
Místo: Štrba

Trochu neostrý, ale cenný záber "rakane" E669.3004 vznikol na Štrbe v októbri 1974.

Autor: Zdeněk Nantl
Datum: 00.00.1975
Místo: Červenka

V Července byla roku 1975 vyfocena s nákladním vlakem žilinská "rakaňa" E669.2087.