Autor: Rostislav Kolmačka

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 07.09.2002
Místo: Polná

Se zvláštními vlaky na slavnou Mrkvancovou pouť jezdila 7.9.2002 na lokálce z Dobronína do Polné lokomotiva 714.026-2. Snímek ji na dnes už po kolejích nedosažitelném nádraží zachycuje krátce před odjezdem zpět do Jihlavy.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 17.09.2002
Místo: Brno hl.n.

Vzhľadovo podobné, avšak technicky značne rozdielne stroje 263.002-8 a 363.058-9 čakali na odchod so svojimi vlakmi z brněnského hlavního nádraží.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 17.09.2002
Místo: Brno hl.n.

Vzhľadovo podobné, avšak technicky značne rozdielne stroje 263.002-8 a 363.058-9 čakali na odchod so svojimi vlakmi z Brna hl.n..

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 11.10.2002
Místo: Kojetín

V Kojetíně je se soupravovým vlakem k odjezdu nachystána přerovská "tyristorka" 111.029-5.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 18.12.2002
Místo: Kojetín

Před další cestou do Tovačova zapózoval fotografovi ve stanici Kojetín mimo jiné, také brejlovec 754.040-4 s jedním loženým vozem.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 20.12.2002
Místo: Jihlava

Osobný vlak od Brna dopravovaný "krokodýlom" 850.028-2 prichádza na snímke do Jihlavy.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 17.01.2003
Místo: Kojetín

"Quatro" 842.020-0 odváží z Kojetína odpolední spěšný vlak směrem na Frýdek.

Autor: Rostislav Kolmačka
Datum: 29.01.2003
Místo: Hulín

Na snímku z Hulína jsou v čele osobního vlaku zachycené výjimečné přerovské "esa" 363.037-3 a 363.009-2.
 
První jmenovaná byla mimo odlišného nátěru od roku 1994 zkušebně vybavena sběrači WBL 85, které vyrobila rakouská firma Schunk. Na sběračích se zároveň zkoušelo nové obložení lyžin od firem Schunk a Hoffman. Pro zvýšení spolehlivosti lokomotivy bylo dále upraveno zapojení trakčních motorů a elektrodynamické brzdy, dosazena byla také nová akumulátorová baterie s prodlouženou životností od firmy FERAK Raškovice. Brzdový systém lokomotivy byl upraven pro použití metal-keramických brzdových špalíků KTM namísto běžných Rubos. Další drobné úpravy byly provedeny na stanovištích strojvedoucího.
 
U lokomotivy 363.009-2 došlo k nahrazení původních čidel skluzové ochrany SOT za čidla původně použitá jako snímač otáček pro elektronický rychloměr Metra LT, všechny stěny a strop kabiny byly potaženy koženkou podloženou izolačními materiály snižujícími hlučnost v kabině.