Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 09.07.1975
Místo: Turnov

Doma v Turnově byla lokomotiva 556.064 12 let; objevila se v invenrátním stavu místního depa 13. března 1966, kdy byla předána z Hradce Králové. Ještě jako hradecká byla několikrát půjčena na výpomoc do Turnova a Liberce, kde právě v roce 1964 byla krátkodobě vůbec prvním "štokrem" v libereckém depu. Liberec i Turnov dostal své první 556.0 až v roce 1966. "Čtyřiašedesátka" byla nasazována na všechny výkony až do svého zrušení 15. 6. 1977. Na samém konci roku 1977 byla předána k likvidaci do Kovošrotu Gáň!

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 10.07.1975
Místo: Depo Hradec Králové

556.005 byla v roce 1975 zachycena při troše odpočinku v depu Hradec Králové. Lokomotiva je v té době poměrně známá svou velkou plastickou hvězdou. Zrušena byla rovněž v Hradci Králové takřka rok po pořízení fotografie dne 23. 7. 1976.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 08.08.1975
Místo: Depo Plešivec

V srpnu roku 1975 se již provoz "štokrů" v Plešivci chýlil ke konci. Mezi místními stroji byl dlouhá léta doma i stroj 556.052, který se na snímku podrobuje provoznímu ošetření a čeká na další výkon. Jak je již v pozadí vidět, vláda motorových lokomotiv řad T679.1 a T478.1 je již na spadnutí a tak "dvaapadesátka" bude brzy přesunuta do Košic, kde ji 18. srpna 1978 zruší. V době pořízení snímku jí tedy zbývaly necelé tři roky provozního života. Plešiveckou parní odyseu uzavřely stroje 556.039, 154 a 190 v roce 1979.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 13.08.1975
Místo: Turnov

Stanicí Turnov posunuje lokomotiva 556.001. V té době již nějakou dobu spadala pod depo v Liberci, kde byla dlouho vyhledávanou první lokomotivou nejpočetnější řady ČSD. Dala se velmi lehce rozeznat nízko uloženým dálkovým reflektorem. Zrušena byla 18. srpna 1978 rovněž v Liberci s tendrem 935.2181. Ostatně na svůj tendr si společně s prvními lokomotivami řady 556.0 musela počkat několik let - tovární zkouška byla provedena se záložním tendrem 7. 2. 1952, ale do provozu přišla až 8. května 1954.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 13.10.1975
Místo: Jičín

Na trati č. 041 mezi Hradcem Králové a Turnovem byla v Jičíně zachycena 464.024, která čerstvě náležela depu v Hradci Králové. Vykazována byla od roku 1972 v PLD Letohrad, kam 6. října 1976 přešla naposledy z Hradce Králové (10.1975 - 6. 10. 1976). 22. května 1978 byla zrušena a poslána k likvidaci do Polanky nad Odrou.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 09.11.1975
Místo: Depo Veselí nad Moravou

Pavel Vaníček v listopadovém dni roku 1975 zachytil velmi pěknou a krátce po dílnách opravenou lokomotivu 556.018. Ačkoli poslední roky zasvětila slovenským depům, často se vyskytovala i na Moravě, kde podle turnusu tehda "štokři" zajížděly a obratovou stanicí jim bylo právě depo Veselí nad Moravou. "Osmnáctka" dosloužila v Nových Zámcích 13. 6. 1979, kdy byla po odstavení zrušena.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 09.11.1975
Místo: Depo Veselí nad Moravou

556.0188 byla dlouhé roky věrná depu Veselí nad Moravou, kde byla zachycena fotografem a topičem Pavlem Vaníčkem (jen na přelomu let 1975 a 1976 byla zapůjčena do depa v Liberci). 16. března 1978 byla přímo ve Veselí nad Moravou zrušena a později předána k likvidaci.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 22.04.1976
Místo: Mladá Boleslav hl.n.

Na nádraží v Mladé Boleslavi mezi výkony dobíral vodu "štokr" 556.0204 (v.č. 2971, r.v. 1954). Už i tato lokomotiva zde "pěla labutí píseň" a datumem 12.12.1978 na ní byl vydán rušící výnos.