Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1975
Místo: Jaroměř

Ve strojové stanici Jaroměř byly několik let v provozu i stroje řady 556.0. Mezi nimi byl stroj 556.0386, který byl velmi často nasazován na uhelné vlaky do elektrárny v Poříčí. V provozu byl až do konce roku 1979, ale v té době byl již zpět v Hradci Králové. Zrušen byl 21. 3. 1980.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 00.00.1975
Místo: Chrudim

Žilina, Kladno, Brno-dolní a pak Brno-Maloměřice, Bohumín, krátce na výpomoc LD Ostrava, 11. 2. 1970 Nymburk a velmi rychle na to - 14. října téhož roku - Havlíčkův Brod. To je výčet domovů pro lokomotivu 534.0307, která právě zastavila s osobním vlakem ve stanici Chrudim. Je zachycena v roce jejího definitivního konce, neboť v dubnu 1975 je z provozu odstavena a 17. 6. 1976 zrušena. Zanikla v Brně Modřicích v roce 1977.

 

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 18.01.1975
Místo: Depo Hradec Králové

Ve figurách hradeckého depa byla odstavena 434.2334. Rok poté, 16.3.1976, byla zrušena a následně sešrotována.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 10.02.1975
Místo: Depo Havlíčkův Brod

"Brejlovec" přistavil v Havlíčkově Brodě na točnu místního depa provozem značně opotřebovanou parní lokomotivu 434.2158. Zrušena byla dne 17.3.1977.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 10.02.1975
Místo: Depo Hradec Králové

Topič parní lokomotivy 556.0374 vysypal popel na kanále v hradeckém depu. Zmíněný "štokr" měl před sebou již jen 2 roky provozu a byl zrušen 5.12.1977.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 11.04.1975
Místo: Depo Brno dolní n.

Snímek lokomotivy 387.009 z Prahy, na začátku jejího provozu, jsme uveřejnili již dříve. Nyní Vám chceme ukázat snímek Pavla Vaníčka, který "devítku" zachytil v roce 1975 tesně před jejím definitivním koncem. Lokomotiva byla jako první předána do Brna Horních Heršpic 13. 6. 1947. Po zaškolení personálu a příchodu šesté lokomotivy řady 387.0 se lokomotivy zařadily do vozby vlaků na rameni Brno - Česká Třebová a Brno - Přerov. 1. 10. 1964 je 009 po reorganizaci převedena pod Brno dolní, kde byla zrušena 15. 12. 1971. 14. 2. 1972 byla převedena na vytápěcí kotel K 510 a využívána k vytápění až do jara 1975. Snímek zachycuje již studený stroj v prostoru depa, který v dubnu 1976 navždy opustila.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 18.04.1975
Místo: Depo Havlíčkův Brod

Parní lokomotiva 556.0206 čekala v depu v Havlíčkově Brodě společně s dalšími stroji stejné řady na další nasazení v nákladní dopravě. "Dvěstěšestka" byla vyrobena v plzeňské Škodě v roce 1954 ( v.č. 2973 ) a k jejímu zrušení došlo až k datu 21.3.1980, kdy byla zároveň zařazena mezi vytápěcí kotle a dostala označení K 752.

Autor: Pavel Vaníček, sbírka: Ladislav Kroul
Datum: 18.04.1975
Místo: Depo Havlíčkův Brod

Poblíž točny v depu Havlíčkův Brod byl zachycen tahoun tamní nákladní dopravy zejména do Pardubic - "štokr" 556.0247. Ještě měl před sebou 4 roky náročné služby, k datu 11.9.1979 byl zrušen a ještě tentýž měsíc, 27.9.1979, převeden mezi vytápěcí kotle pod označením K 735.