Autor: Marek Štěpánek

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 16.07.2009
Místo: Záboří nad Labem

S vlakem R 867 Svitava (Praha hl.n. - Brno hl.n.) uháněla kolem Záboří nad Labem poslední lokomotiva II. série své řady. Jako zajímavost můžeme uvést, že ještě tento stroj (jako poslední řady 363) vyjížděl z bran závodu s původním označením ES 499.1042.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 16.07.2009
Místo: Chvaletice

Poblíž Chvaletic projíždí kontejnerový Nex 54123 (Praha-Uhříněves - Lípa nad Dřevnicí). V čele se představuje lokomotiva 163.010-2.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 16.07.2009
Místo: Řečany nad Labem

U Řečan nad Labem byla s nákladním vlakem vyfocena ústecká lokomotiva 122.032-6.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 12.08.2009
Místo: Summerau

V rakouské stanici Summerau najíždí na svůj vlak rekonstruovaná dvoufrekvenční "laminátka" 340.062-9.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 07.09.2009
Místo: Heřmaničky

Do cílové stanice Heřmaničky dojel z Benešova u Prahy manipulační vlak Mn 85547 vedený lokomotivou 742.281-9.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 10.09.2009
Místo: Kolín

Příležitost, jak dokázat své kvality i na vlacích vyšší kategori dostávaly bobiny i v závěru svého provozu. Lokomotiva 141.037-2 se před svým zrušením objevila například i na vlaku EC 118 Comenius (Krakow - Glowny -Praha hl.n.) jako přípřež neschopné lokomotivě 151.007-2. Autor vlak zdokumentoval u Kolína.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 17.09.2009
Místo: Tatce

Čerstvě nalakovaná a novotou vonící "retro fešanda" 151.023-9 projíždí poblíž zastávky Tatce a míří do svého domovského depa v Praze.

Autor: Marek Štěpánek
Datum: 23.09.2009
Místo: Lichkov

Dne 23. září 2009 proběhly na trati Letohrad – Lichkov jedny ze zkoušek nové lokomotivy řady 380. Součástí zkoušek bylo ověření vlastnosti mezipodvozkové vazby a změření silových účinků. Výsledky zkoušek a měření budou jedním z podkladů pro schválení typu drážního vozidla Drážním úřadem pro další průběh zkoušek a pozdější provoz lokomotiv řady 380. Lokomotiva 380.001 byla vedena jako nečinná a spojená s měřícím vozem VÚKV, do kterého vedla soustava měřících kabelů. K vedení tohoto zkušebního vlaku byla nasazena lokomotiva 162.035-0 ( na snímku je zmíněná souprava zvěčněna v Lichkově ) z DKV Praha a během dne se tato souprava otočila na výše uvedené trati celkem 3x. Zkušební vlak přenocoval v DKV Česká Třebová a zkoušky proběhly i následující den, ve čtvrtek 24. září 2009. ( text - Pavel Stejskal )

Top