Autor: Lumír Kunc

Autor: Lumír Kunc
Datum: 00.00.1983
Místo: Depo Praha-Vršovice

Krásný barevný snímek pořídil v sychravý den roku 1983 Lumír Kunc. Na snímku je zachycen vytápěcí kotel K776, který nadšením několika mladých studentů byl opatřen novým lakem a celkovou očistou, při které dostal i své původní číslo 556.0265. Před svým převedením na vytápěcí kotel sloužil v depu Praha-Vršovice / PLD Kladno. Na Kladně došlo k jeho zrušení dne 16. 12. 1980.

 

Autor: Lumír Kunc
Datum: 00.00.1984
Místo: Depo Praha-Vršovice

V roce 1984 byla zachycena lokomotiva 556.053, již přeznačená na vytápěcí kotel K 800, v depu Praha - Vršovice. Její život byl v pravdě pohnutý. Ke konci provozu byla známá mezi železničními fanoušky a její vzhled a obliba vedla ke snaze tuto lokomotivu zachovat a to dokonce v provozním stavu. Osud tomu chtěl jinak. 24. 6. 1969 přišla z depa Zvolen do České Lípy. V roce 1972 je přidělena do strojové stanici Rumburk (za 556.0129), kde se stala místní "leštěnkou" a nasazením na nákladní vlaky do německého Ebersbachu velmi fotografovanou lokomotivou. V březnu 1973 prodělala poslední hlavní opravu v Českých Velenicích, díky čemuž německé hranice přejela naposledy v červnu 1980. K 30. březnu 1981 již byla vedena v Praze - Vršovicích. V následujících měsících byla v záloze dráhy, přičemž několik dnů vytápěla olejárnu. 26. 9. 1981 "třiapadesátce" propadla způsobilost kotle; 13. října 1981 byla zrušena a 4. prosince téhož roku převedena na vytápěcí kotel K 800. V té době je již vytvořena úvaha o jejím budoucím zachování; se sníženým tlakem 10 atm vytápěla objekty do roku 1986. V roce 1987 byl kotel převezen do ŽOS České Velenice na opravu. Během prací však byly objeveny závady, které by si vyžádaly značné náklady, a tak oprava byla přerušena. Po přivezení kotle zpět do Prahy v prosinci 1988 následovala jeho likvidace v Kovošrotu v Praze - Hostivaři. Místo 556.053 byla vybrána, a do roku 1996 provozována, lokomotiva 556.0298 (K817), která je v současné době uváděna znovu do provozního stavu v Muzeu ČD Lužná u Rakovníka.

 

Autor: Lumír Kunc
Datum: 00.00.1984
Místo: Depo Praha-Vršovice

Ačkoli by tabulka s označením mohla někoho zmást, ve skutečnosti se nejedná o 556.0436, ale o 556.0361. V té době byla lokomotiva stále kompletní a rovněž schopna svého pohybu. I právě proto se těšila velkému zájmu nadšenců, kteří si ve volném čase - po obnově vzhledu lokomotivy - udělali malou radost tímto přeznačením.

Autor: Lumír Kunc
Datum: 04.11.1984
Místo: Depo Praha-Vršovice

Ve Vršovickém depu byl zachycen stroj 556.0361 - v té době byl ještě schopen popojíždět vlastní silou, což v mnohých železničních fanoušcích vyvolávalo velký zájem. Stroj 556.0361 byl zrušen ve Vršovicích 13. 10. 1981 a při prohlídce kotelním komisařem navržen pro účely vytápění tlakem 10 atm. Převedení na vytápěcí kotel K 808 proběhlo nedlouho po zrušení.

 

Autor: Lumír Kunc
Datum: 06.06.2007
Místo: Žilina

Rušeň 183.038-9 ZSCS prechádza v čele relačného Pn vlaku bratislavským zhlavím stanice Žilina.

Autor: Lumír Kunc
Datum: 05.11.2007
Místo: Depo Žilina

Na hranici žilinského depa bol pri posune zvečnený rušeň 183.023-1.

Autor: Lumír Kunc
Datum: 29.11.2007
Místo: Štrba

Len nedávno "zgenerálkovaná" spišská "rakaňa" 183.004-1 sa po vykonaní postrkovej služby vracia z vrcholovej stanice Štrba ako rušňovlak späť do Spišskej Novej Vsi.

Autor: Lumír Kunc
Datum: 23.01.2008
Místo: Žilina zriaď.st.

Lesknúca sa "rakaňa" 183.028-0 bola zachytená pri "Rv" jazde v Žiline zriaďovacej stanici.