Autor: Leoš Tomančák

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 16.06.1996
Místo: Studenec

Ve slunečném ránu 16. června 1996 vznikl v hloubi lesa mezi Studencem a Vladislaví snímek lokomotivy 749.243-2, která tudy vezla osobní vlak Os 4806 z Brna do Jihlavy a míjela při tom starou světelnou předvěst vjezdového návěstidla žst. Studenec. 

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 16.09.1996
Místo: Uherský Brod

"Zamračená" 749.234-1 s vlakem R 701 u stanice Uherský Brod.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 29.10.1996
Místo: Brno-Lesná

Při napěťové výluce v traťovém úseku mezi stanicemi Brno-Maloměřice a Brno-Královo Pole byl vyfocen "brejlovec" 753.023-1 při vedení osobního vlaku, na kterém byla elektrická jednotka ř.560.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 29.12.1996
Místo: Kralice nad Oslavou

Poklidné dopoledne 29. prosince 1996 - v Kralicích nad Oslavou právě proběhlo křižování se zpožděným rychlíkem R 663 a osobní vlak Os 4808 se s burácením lokomotivy 749.243-2 vydal na další cestu do Jihlavy. Ještě dva dny se domovské depo bude nazývat DKV Jihlava, od 1. ledna 1997 se stane provozní jednotkou integrovaného DKV České Budějovice.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 06.02.1997
Místo: Hodonín

Poslední doložené výkony posledního veselského "malého hektora". Stroj 720.096-7 ještě v předjaří 1997 zaskakoval v Hodoníně na staničním posunu, nebo jen tvořil provozní zálohu. Mimořádný souběh vozidel byl způsoben pětidenní stávkou Odborového sdružení železničářů, ale ukazuje, jak významnou ještě v té době bývala někdejší Strojová stanice Hodonín, tehdy již Provozní jednotka Hodonín integrovaného DKV Valašské Meziříčí.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 09.03.1997
Místo: Veselí nad Moravou

S rychlíkem ve směru na Brno zastavil ve Veselí nad Moravou stroj 754.018-0

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 12.04.1997
Místo: Frýdlant nad Ostravicí

Stroj 742.046-6, krátce po dílenské opravě a přelakování, postával v trochu divoký jarní den 12. 4. 1997 ve stanici Frýdlant nad Ostravicí.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 12.04.1997
Místo: Frýdlant nad Ostravicí

Dole ve Frýdlantě nad Ostravicí bylo 12. 4. 1997 už jaro, ale sněhová přeháňka okolo Lysé hory ukázala, že zima se jen tak nevzdává. Vzpomínka na doby, kdy pod Beskydy vládly zeleno-sivé valašské "nulky". Zatímco 750.119-0 veze Os 3112 z Ostravy do Valašského Meziříčí, novým lakem svítící 750.218-0 veze mix vozů klasické stavby a legendární patrovou jednotku řady Bpjo jako Os 13147 z Ostravice do Ostravy.