Autor: Leoš Tomančák

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 04.01.1996
Místo: Libina

Šumperská "berta" 749.245-7 zastavila 4. ledna 1996 s osobním vlakem Os 3614 do Olomouce ve stanici Libina. Na vedlejší koleji postává manipulační nákladní vlak z Uničova do Šumperka, vedený už čistě nákladní lokomotivou 751.040-7.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 04.01.1996
Místo: Babice u Šternberka

Malebným úsekem někdejší Moravské pohraniční dráhy mezi Babicemi u Šternberka a Mladějovicemi projížděla odpoledne 4. ledna 1996 lokomotiva 749.245-7 v čele osobního vlaku č. 3617 Olomouc hl. n. - Šumperk.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 04.01.1996
Místo: Libina

Železniční stanici v Libině opustil krátký manipulační vlak, který vedla "berta" 751.040-7.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 19.01.1996
Místo: Jihlava

Už během prvního roku provozu byla lokomotiva 749.243-2 na zadním čele poškozena a opravený laminát pak nebyl až do další nátěrové obnovy řádně přelakován. V neděli 19. 1. 1996 opouštěla s osobním vlakem Os 4893 domovskou Jihlavu.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 14.02.1996
Místo: Bludov

Lokomotiva 749.260-6 byla provozována krátkou dobu po rekonstrukci v původním laku, který nosila ještě i pod označením 752.077-8. Na snímku pózuje s osobním vlakem v Bludově.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 08.04.1996
Místo: Číchov

Předjaří na Vysočině - lokomotiva 749.243-2 vezla dne 8. dubna 1996 osobní vlak č. 4893 okolo bývalé hlásky Přibyslavice, dělící dlouhý mezistaniční oddíl Bransouze - Okříšky.

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 29.05.1996
Místo: České Velenice

Do Českých Velenic se blížil osobní vlak MOs 18213 vedený "osmsetdesítkou" 810.267-5, které na postrku pomáhala 810.074-5. 

Autor: Leoš Tomančák
Datum: 08.06.1996
Místo: Hlušovice

V horký den 8. 6. 1996 přivážela šumperská "berta" 749.245-7 osobní vlak Os 3676 od Hlušovic k cílové Olomouci. I z čelního snímku, pořízeném v krajině pod Svatým Kopečkem, je patrné - po půldruhém roce provozu je už provedena rekonstrukce vedení usazení skříně na podvozcích pomocí pryžokovových členů.