Autor: Ladislav Kroul

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 26.05.1979
Místo: Jedlová

Na legendárním místě fotografů, v Jedlové, byl dne 26.5.1979 zachycen "štokr" 556.0398. Vyroben byl v roce 1956 a obdržel pěkné výrobní číslo 3300. Sloužil u ČSD 25 let a k datu 17.6.1981 byl zrušen, nebyl ani převeden mezi vytápěcí kotle a tak byl následně sešrotován.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 03.06.1979
Místo: Bakov nad Jizerou

Pod uhoľným žeriavom v Bakove nad Jizerou bol zachytený prvosériový "štoker" 556.049.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 18.06.1979
Místo: Depo Liberec

Velmi zajímavou kapitolou historie provozu řady 556.0 je provoz vybraných 17 strojů na kolejích MÁV  v průběhu roku 1971, kde tehdy probíhala masivní elektrizace hlavních tratí. Lokomotivy byly nasazeny v depech Hatvan, Székesfehervár, Budapest - Ferencváros a Budapest Hamán-Kató. Mezi vybranými byla i Ladislavem Kroulem zachycená lokomotiva 556.0455. Její zapůjčení proběhlo od 9. srpna do 3. prosince 1971, kdy náležela depu Sokolov. Do stavu depa Liberec se dostala v polovině roku 1978 a setrvala zde až do svého zrušení 20. 10. 1980. V Liberci pak po svém zrušení čekala na svůj osud do 4. 11. 1981, kdy byla odepsána ze stavu ČSD a předána k likvidaci do Kovošrotu Zdice n.p.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 19.06.1979
Místo: Hradec Králové hl.n.

Štokr 556.0313 byl dlouhá léta typický pro depo Hradec Králové. Autor lokomotivu zachytil na výkonu druhé zálohy. Vnější vzhled napovídá, že lokomotiva teprve nedávno prošla opravou v dílnách. Z dálky byla mezi hradeckými lokomotivami rozeznatelná svou hvězdou. Často se objevovala i na výkonech depa v Jaroměři, kam, společně s dalšími štokry, byla několikrát zapůjčena. Dosloužila mezi posledními v Nymburku a úředně byla vyřazena v prosinci 1981.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.06.1979
Místo: Liberec

M262.0235 stála u nástupiště libereckého nádraží.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.06.1979
Místo: Liberec

V květnu 1971 do Liberce přišla tehda zcela "uniformní" 556.042, která svým vzhledem ničím nevybočovala od ostatních strojů řady 556.0. Teprve díky iniciativě kolektivu, a zejména strojvedoucího Mikeše, byla lokomotiva postupně "vylepšována". Ke konci parního provozu ji už znali všichni příznivci parních lokomotiv a to i v zahraniční. Patřila mezi poslední lokomotivy, které pro ČSD opravily ŽOS České Velenice. Oprava tehda proběhla od 19. 11. 1979 do 14. 12. 1979. I díky tomu byla vyhledávaným lákadlem při ukončení parního provozu v Liberci v srpnu 1980. Oficiálně byla "čtyřicetdvojka" zrušena 13. října 1981 a převedena na vytápěcí kotel K 798. Jako vytápěcí kotel, již jen o čtyřech nápravách, dosloužila v roce 1993, aby pak ještě několik let chátrala. Její osud se naplnil ve společnosti 556.0457 teprve v roce 1998!

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.07.1979
Místo: České Velenice

K Jižním Čechám, a depu Veselí nad Lužnicí, patřil stroj T669.1101 od svého vyrobení až do svého zrušení. V roce 1979 prodělal nehodu, díky které se dal jednoduše poznat - měl ohnutý rám na straně dlouhého představku. S takto poškozeným rámem dál sloužil několik měsíců; údajně do konce roku 1979.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.07.1979
Místo: České Velenice

Na vjezdu do stanice České Velenice byla zachycena lokomotiva 556.015. Poslední roky svého života zasvětila jihu Čech a Českým Budějovicím. Patřila rovněž k několika mála lokomotivám, které byly v průběhu provozu rekonstruovány dosazením druhého kompresoru typu D. Společně s přidáním jednoválcového kompresoru byly na takto rekonstruované lokomotivy dosazeny vzduchojemy před přední běhoun. "Patnáctka" byla v Českých Budějovicích zrušena jako jedna z posledních 21. 3. 1980.

 

« předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 další »