Autor: Ladislav Kroul

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.06.1979
Místo: Liberec

M262.0235 stála u nástupiště libereckého nádraží.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 21.06.1979
Místo: Liberec

V květnu 1971 do Liberce přišla tehda zcela "uniformní" 556.042, která svým vzhledem ničím nevybočovala od ostatních strojů řady 556.0. Teprve díky iniciativě kolektivu, a zejména strojvedoucího Mikeše, byla lokomotiva postupně "vylepšována". Ke konci parního provozu ji už znali všichni příznivci parních lokomotiv a to i v zahraniční. Patřila mezi poslední lokomotivy, které pro ČSD opravily ŽOS České Velenice. Oprava tehda proběhla od 19. 11. 1979 do 14. 12. 1979. I díky tomu byla vyhledávaným lákadlem při ukončení parního provozu v Liberci v srpnu 1980. Oficiálně byla "čtyřicetdvojka" zrušena 13. října 1981 a převedena na vytápěcí kotel K 798. Jako vytápěcí kotel, již jen o čtyřech nápravách, dosloužila v roce 1993, aby pak ještě několik let chátrala. Její osud se naplnil ve společnosti 556.0457 teprve v roce 1998!

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.07.1979
Místo: České Velenice

K Jižním Čechám, a depu Veselí nad Lužnicí, patřil stroj T669.1101 od svého vyrobení až do svého zrušení. V roce 1979 prodělal nehodu, díky které se dal jednoduše poznat - měl ohnutý rám na straně dlouhého představku. S takto poškozeným rámem dál sloužil několik měsíců; údajně do konce roku 1979.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 07.07.1979
Místo: České Velenice

Na vjezdu do stanice České Velenice byla zachycena lokomotiva 556.015. Poslední roky svého života zasvětila jihu Čech a Českým Budějovicím. Patřila rovněž k několika mála lokomotivám, které byly v průběhu provozu rekonstruovány dosazením druhého kompresoru typu D. Společně s přidáním jednoválcového kompresoru byly na takto rekonstruované lokomotivy dosazeny vzduchojemy před přední běhoun. "Patnáctka" byla v Českých Budějovicích zrušena jako jedna z posledních 21. 3. 1980.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 08.07.1979
Místo: Tábor

Stálicí táborské zálohy byla dlouhá léta lokomotiva T669.0006. Ačkoli to na první pohled nevypadá, patřila v československé čmeláčí historii k těm významnějším. Po vyrobení byla vystavena, jako druhá lokomotiva své řady, na veletrhu v Brně. Po něm se ještě v září 1967 stěhuje, jako vůbec první "čmelák", na jih Čech - do lokomotivního depa České Budějovice. Jižní Čechy "šestka" opustila v červenci 1985 a až do samotného zrušení depa ve Zdicích byla jeho dlouholetou součástí. Zlikvidována byla po svém zrušení na samém začátku listopadu 2006 v kovošrotu v Brně na Dolním nádraží.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 08.07.1979
Místo: Tábor

Na sklonku svého života byla zachycena 556.0176, která byla dlouhá léta domovem v Táboře. Zrušena byla 21. 3. 1980; zbývalo ji tedy posledních několik měsíců života. Zachycena byla Ladislavem Kroulem, který se v té době vracel z Českých Velenic s nově opraveným "štokrem" 556.0341, který dostal dílny jako jeden z posledních. Ostatně po něm bylo opraveno ještě několik "štokrů", přičemž úplně poslední byl dokončen dva dny před Štědrým dnem 1979. Domů vezla opraveného "štokra" 556.0341 (můžeme vidět část lokomotivy na pozadí 556.0176) lokomotiva T679.1295.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 09.07.1979
Místo: Depo Praha-Vršovice

Ladislav Kroul zachytil v depu Praha-Vršovice již definitivně odstavenou 534.0420. Poslední tlakovou zkoušku lokomotiva prodělala 23. března 1977 v dílnách České Velenice; ve Vršovicích pak po prohlídce došlo k odročení až do 9. dubna 1979. Podle dostupných údajů však byla od října 1978 využívána k vytápěcím účelům. 26. 4. 1979 byla navršena na zrušení, aby byla v listopadu 1979 přistavena k likvidaci do Kovošrotu Zdice. Stroj, jež vykonal Technicko-policejní zkoušku na trati do Holoubkova dne 30. 11. 1946, zanikl v roce 1980.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 01.08.1979
Místo: Újezd u Chocně

Ve stanici Újezd u Chocně právě zastavil těžký nákladní vlak. Ten vedl "šestikolák" E669.1023.

strana: první 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 poslední
Top