Autor: Ladislav Kroul

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 13.07.1978
Místo: Šumperk

V Šumperku byla dne 13.7.1978 vyfocena "dvaašedesátka" M262.0084.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 15.07.1978
Místo: Smiřice

Ve stanici Smiřice byla zachycena na nákladním vlaku 556.068, kterou zvěčnil její topič Ladislav Kroul. Patřila k několika mála "štokrům", které po nehodě obdržely již malé kouřové deflektory. Stroj 556.068, krom služby v Hradci Králové, rovněž sloužil ve strojové stanici Jaroměř. Zrušen byl v Hradci Králové 19. března 1979.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 19.07.1978
Místo: Smiřice

Pan Ladislav Kroul byl dne 19.7.1978 nasazen jako topič na parní lokomotivě 556.0487 a tak neodolal a svěřený stroj si zvěčnil během služby ve Smiřicích. "Štokr" již jen pěl labutí píseň, protože k datu 12.12.1978 byl zrušen.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 23.07.1978
Místo: Jaroměř

Závěr provozu lokomotivy 556.0107 zachytil její topič/pomocník - Ladislav Kroul. Lokomotiva již několik let působí přímo ve strojové stanici Jaroměř, úředně však spadá pod lokomotivní depo Hradec Králové, kde se však i v pozdějších letech občas ukazovala na místních výkonech. V první polovině sedmdesátých let patřila k vzorně udržovaným "štokrům" a údajně k nejhezčím. V Jaroměři jezdila s nákladními vlaky do Trutnova, Turnova a Rosic nad Labem; v turnuse, kam lokomotiva dlouho patřila, byla i vozba písků ze Stéblové do Královce, uhlí do elektrárny v Poříčí a jednu dobu se střídala s dalšími "štokry" na vozbě stavebního materiálu pro safari ve Dvoře Králové, jehož stavbu inicioval a vedl zoolog Josef Vágner. Lokomotiva 556.0107 byla zrušena 21. března 1980, přičemž bylo povoleno lokomotivu dále využívat jako vytápěcí kotel pro tlak maximálně 10 atm. K účelu vytápění však nebyla využita.

 

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 23.07.1978
Místo: Jaroměř

Poslední "štork" 556.0510 byl dne 23.7.1978 vyfocen v Jaroměři při pauze mezi výkony, která byla využita na domazání a celkovou prohlídku lokomotivy.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 05.08.1978
Místo: Kanín

Kanín je obec v okrese Nymburk, je součástí obce Opolany. Prochází tudy železniční trať Velký Osek - Choceň. Tato trať byla kdysi doménou šestikoláků, kteří tudy provezli tuny zboží. S jedním z mnoha nákladních vlaků zde zastavil také stroj E669.152. Za pozornost stojí jak původní označení lokomotivy, tak především ještě původní listové vypružení na podvozcích.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 28.08.1978
Místo: Praskačka

Ve stanici Praskačka se vyvěšuje ústecká E469.1042, která předá zátěž jedoucí do Trutnova některé z dosluhujících parních lokomotiv.

Autor: Ladislav Kroul
Datum: 15.09.1978
Místo: Golčův Jeníkov

"Laminátka" S489.0010 byla vyfocena s nákladním vlakem ve stanici Golčův Jeníkov.

Top