Autor: Josef Mandys

Autor: Josef Mandys
Datum: 01.09.1990
Místo: Depo Česká Třebová

V depu v České Třebové byl zaznamenán zatopený stroj 310.006. Ten pochází z roku 1879. Tyto nenáročné a jednoduché lokomotivy se udržely v provozu až do roku 1945. Právě "nulanulašestka" je nejstarší dochovaná lokomotiva parní trakce u nás.

Autor: Josef Mandys
Datum: 01.09.1990
Místo: Obrnice

Manipulační vlak, v čele se "čmelákem" T669.1065, zastavil v žst. Obrnice.

Autor: Josef Mandys
Datum: 08.09.1990
Místo: Praha hl.n.

Na hlavním nádraží v Praze se předvedla novotou vonící lokomotiva 363.132-2.

Autor: Josef Mandys
Datum: 08.09.1990
Místo: Vlašim

Pekná technická snímka "všudybylky" 354.1217 bola urobená vo Vlašimi 8.septembra 1990.

Autor: Josef Mandys
Datum: 29.09.1990
Místo: Plzeň hl.n.

Po dílenské opravě a v novém nátěru se ukázala na plzeňském hlavním nádraží domácí lokomotiva 771.080-9 (T669.1080), která měla 29.9.1990 službu na manipulačním vlaku.

Autor: Josef Mandys
Datum: 19.10.1990
Místo: Banská Bystrica

Velmi pěkný "okuliarnik" 753.032-2 byl zastižen ve stanici Banská Bystrica. O dva roky později již prošel rekonstrukcí na řadu 750.

Autor: Josef Mandys
Datum: 20.10.1990
Místo: Lučenec

Tehdy každodenní rutina ve stanici Lučenec. Ucelený vyrovnávkový nákladní vlak odveze stroj 775.005-2. V okamžiku fotografování se čekalo na dokončení zkoušky brzdy. 

Autor: Josef Mandys
Datum: 20.10.1990
Místo: Lučenec

A odjezd... Po stavědlem ve stanici Lučenec se rozléhá dunění motoru K8S 310 DR. Lokomotiva 775.005-2 aneb „lučenecká päťka" se vydává do Malých Stracín. Tam na ní čeká další ložená souprava uhlím, kterou bude zapřahat na cestu zpátky.