Autor: Jiří Bízek

Autor: Jiří Bízek
Datum: léto 1991
Místo: Strahov

Stroj 742.015-1 sloužil v bezdružickém nákladním turnusu pouze v období od 10. března do 24. září 1993, kdy měl havárii dieslu. Pak zde sloužily stroje 742.067 a poslední turnusová byla 742.036. Nákladní doprava po roce 1990 šla na zdejší trati do útlumu. Uhelné sklady v Bezdružicích nebo zemědělci v Trpistech využívali více kamionovou dopravu. Od srpna roku 1991 proto skončil nedělní provoz manipulačních vlaků, od GVD 1992/1993 i sobotní. Využití lokomotivy tak bylo rozšířeno také na hlavní trať, kde jezdila mezi Plzní a Chodovou Planou včetně strojvedoucích SLČ Bezdružice. 

Autor: Jiří Bízek
Datum: 80. léta
Místo: Trpísty

Lokomotiva T435.0111 byla poslední své řady, která byla přidělena do nákladního turnusu na zdejší trati. Turnusově se zde vystřídaly lokomotivy T435.0070, T435.0136 a zmíněná T435.0111. Ta zde sloužila v letech 1983 - 1990. Snímek autora pochází ze stanice Trpísty. Zde docházelo k nakládce obilí, dřeva a na počátku 90. let zde docházelo k překládce cementu. Na vlečku velkoskladu mířily koncem 80. let i dva vlaky denně. Jednalo se o vrcholné období nákladní dopravy na zdejší trati. V této pro nákladní dopravu významné stanici probíhal i prodej jízdenek a to až do roku 1995. 

Autor: Jiří Bízek
Datum: 80. léta
Místo: Kokašice

Prosinec roku 1969 znamená konec pro parní lokomotivy řad 423 a 433 v Bezdružicích. První motorová lokomotiva v turnusu nákladní dopravy je T435.0070. Na snímku autora z počátku 80. let čeká ve stanici Kokašice v čele nákladního manipulačního vlaku. Ve zmíněném roce 1969 dochází nejen ke střídání trakcí, ale v nákladní dopravě končí manipulace a nakládka dřeva v Bezdružicích, Trpistech i Pňovanech. Veškerá nakládka se přesouvá do stanice Cebiv. Ta bude později i hlavní stanicí pro nákladní dopravu v pozdějším období.

Autor: Jiří Bízek
Datum: 70. léta
Místo: Bezdružice

Lokomotiva T435.0002 byla koncem 70. let zachycena v konečné stanici Bezdružice, na kolejišti tamní strojové stanice. Zmíněný "malý hektor" byl v pražském ČKD vyroben v roce 1958 ( obdržel výrobní číslo 2943 ) a dodán byl následně do kolínského depa. Nečekal ho dlouhý provozní život, již na začátku 80. let byl v plzeňském depu jen jako zubožený vrak čekající na sešrotování.

Autor: Jiří Bízek
Datum: 90. léta
Místo: Cebiv

Vůz 810.383-0 byl v Plzni vždy letmo. Na Bezdružické trati jen střídal turnusové stroje. Na snímku ho vidíme jako vlak Os 27307 ve stanici Cebiv. Zvláštností u tohoto stroje bylo barevné schéma. Místo tmavé červeně byla použita rumělková červená, používaná u střídavých elektrických.

Autor: Jiří Bízek
Datum: 80. léta
Místo: Pňovany

Turnusový stroj T435.0136 je zachycen s nákladním vlakem při vjezdu do stanice Pňovany. 

Autor: Jiří Bízek
Datum: 80. léta
Místo: Cebiv

První úspěšné československé motorové lokomotivy T 435.0 přezdívané Hektor, se nesmazatelně zapsaly do historie mnoha českých lokálek. Díky své jednoduché a odolné konstrukci, spolehlivosti, vhodného výkonu a příznivé hmotnosti kralovaly nejedné trati až do konce osmdesátých let minulého století. Stroj T435.0136 patřil k turnusovým na trati do Bezdružic. Autor ho zachytil ve stanici Cebiv, kde se pravděpodobně v ten okamžik projednával posun.

Autor: Jiří Bízek
Datum: 80. léta
Místo: Pňovany

Ve stanici Pňovany čeká na odjezd směrem na Bezdružice nákladní vlak. Vedený je turnusovým "hektorem" T435.0136. Tento stroj zde nahradil první dodanou lokomotivu této řady v Bezdružicích - T435.0070. Samotnou "stotřicetšestku" pak nahradila T435.0111 a stala se poslední z této "trojice turnusovek". Z různorodé skladby vozů ve vlaku si můžeme domyslet, že proběhla manipulace v Trpístech, kam se jezdilo do areálu velkoskladu, kde probíhala v místním Agroservisu manipulace s obilím. V Cebivi došlo nejspíš k manipulaci s dřevem a konečně v Bezdružicích došlo k obsluze uhelných skladů. Trať č. 177 z Pňovan do Bezdružic zažívala v 80. letech největší rozmach nákladní dopravy.