Autor: Jaroslav Cempírek

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 02.08.1976
Místo: Kolín

V srpnu 1976 dožívají poslední stroje 423.0 v depu Kolín. Mezi kolínskými stálicemi je i dodnes dochovaná, momentálně již neprovozní, 423.0145. Úřední tlaková zkouška v kotlárně nového kotle proběhla 21. 6. 1937. Podle dochovaných dokumentů sloužila pod depem Cheb, ponejprv v Bělé nad Radbuzou a následně v Karlových Varech. V roce 1950 se objevuje v Českých Budějovicích. V roce 1957 je již jejím domovem Kolín, pod kterým byla v roce 1960 v dílnách Louny provedena dílenská oprava spočívající v dosazení ocelového topeniště a výměny malotrubnatého přehřívače za velkotrubnatý. V únoru 1966 byl stroj v dílnách Česká Lípa modernizován dosazením ploché dyšny Giesel. V posledních letech je o ní známo, že nebyla oblíbenou lokomotivou mezi strojním personálem; i přesto se udržela v provozu až do února 1978, kdy kotlově propadá. 1. 6. 1978 je lokomotiva v Kolíně zrušena a před likvidací ji zachrání budovaný skanzen v České Třebové.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 14.08.1976
Místo: Žatec

V Žatci vyfotil dne 14.8.1976 pan Jaroslav Cempírek "sergeje" T679.1065.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 01.09.1976
Místo: Lišany u Žatce

Stanicí Lišany u Žatce projíždí s nákladním vlakem lounská 556.048. "Čytřicetosmička" byla vyrobena v rámci první série v roce 1952. Tovární zkoušku prodělala 28. května 1952, aby k ČSD mohla být předána 25. července téhož roku. Technicko-policejní zkoušku prodělala lokomotiva úspěšně v první srpnový den roku 1952, díky které začala sloužit ve svém prvním depu v České Třebové. Na konci svého života dosluhovala v Lounech, kde společně s dalšími štokry ukončovala éru páry v tamním depu. Zrušena byla 12. 12. 1978, aby na začátku roku 1979 byla převedena na vytápěcí kotel K 736. Dlouho však v Lounech netopila; jako vytápěcí kotel byla zrušena už v červnu 1979. Zlikvidována však nebyla a společně se stále fungujícím kotlem K 822 (556.014) postávala v depu. Na konci roku 1992 byl zpečetěn osud 556.014, která již v mnohem horším stavu mizí pod plameny autogenů; 556.048 byla rozřezána na začátku roku 1993.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 23.01.1977
Místo: Žatec západ

Ze stanice Žatec - západ se v lednový den roku 1977 rozjížděl stroj 556.0306. Závěrku fotoaparátu zmáčkl Jaroslav Cempírek, který na těchto místech velmi rád fotografoval. 556.0306 s tendrem 935.2344 v té době již dlouho náležel do depa Plzeň. Poslední dílenskou opravou prošel v dílnách České Velenice od konce ledna do 14. 2. 1975. Díky tomu byla "třistašestka" v provozu ještě rok od pořízení snímku - zrušena byla v Plzni dne 15. srpna 1978.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 06.03.1977
Místo: Žatec

Rušeň T679.1138 bol 6.3.1977 zachytený pri posune v stanici Žatec. Vľavo vykúka bližšie neidentifikovaná "trojka" r. T478.3.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 02.05.1977
Místo: Kladno

V kladenském depu pan Jaroslav Cempírek zachytil pravou parní atmosféru ještě i v roce 1977. Snímku dominuje "štokr" 556.0200 ( v.č. 2967, r.v. 1954 ), který byl zrušen ke dni 22.12.1979.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 04.10.1977
Místo: Louny

Z Loun odjížděl do Rakovníka osobní vlak 6706, který byl veden zánovním motorovým vozem M152.0085. Autor fotografie, pan Jaroslav Cempírek, byl tak důsledný, že zaznamenal i čas pořízení snímku ve 12 hodin a 20 minut.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 15.10.1977
Místo: Sádek u Žatce

Zánovní "sergej" T679.1411 ( 5 let ve službách ČSD ) byl vyfocen s nákladním vlakem mezi Sádkem u Žatce a hl.Deštnice.