Autor: Jaroslav Cempírek

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.04.1967
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

Majestátné "mikádo" 387.005 stanulo v Ústí nad Labem do čela "rakety". Tato fotografie je první v naší nově zřízené sekci "Parní lokomotivy", která snad naše přispěvatele a fanoušky osloví.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.06.1967
Místo: Žalany

Lokomotivy řady 434.2 si získávaly a stále získávají srdce mnoha milovníků parních lokomotiv. Nebyly to nejmodernější, nejrychlejší, ani nejvýkonnější lokomotivy, ale i přesto jedno „nej“ mají - nejlepší rekonstrukce v historii ČSD. Po rekonstrukci na řadu 434.2 bylo u lokomotiv dosaženo o 25% vyššího výkonu a výrazně byla snížena i spotřeba vody a uhlí. Rekonstrukce těchto lokomotiv (s přestávkou během války) probíhala až do srpna 1951, kdy byla předána do provozu poslední lokomotiva 434.2345.

Ve stanici Žalany byla zachycena "stošestašedesátá" lokomotiva z této úspěšné řady. Je již vybavena výfukovou dyšnou Giesel, která byla na lokomotivy dosazována v druhé polovině 60. let. Touto rekonstrukcí bylo dosaženo dalších zlepšení a zejména zvýšení hospodárnosti. Na druhou stranu vzal po estetické stránce lokomotivám ještě více.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.06.1967
Místo: Vrdy-Bučice

Veľmi vzácny a kompozične pozoruhodný záber zánovného stroja T334.048 vznikol vo Vrdoch-Bučici pri obsluhe vlečky PREFA. Ide o bývalú trať Skovice (dopravňa na lokálnej trati Čáslav - Žleby - Třemošnice) - Vrdy, na ktorej bola do r.1955 prevádzkovaná dokonca aj osobná doprava. Potom bola trať prekategorizovaná na obyčajnú, no 3 km dlhú vlečku, ktorá bola manipulačnými vlakmi obsluhovaná ďalej. "Rosničky" tu v roku 1966 nahradili posledné kolínske "malé býčky" 422.014 a 422.062. V sedemdesiatych rokoch potom na trati dominovali "karkulky" T444.1 a T444.02.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.09.1967
Místo: Hostomice u Bíliny

V první polovině září 1967 byla na vlečce sklárny Kavalier zachycena 314.204. V té době jí zbývalo posledních pár měsíců života. Vyřazena byla v lednu 1968 - v provozu se udržela více jak 87 let.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.10.1967
Místo: Ústí nad Labem hl.n.

"Mikádo" 387.022 zastavilo s osobním vlakem ( Děčín - Praha ) v Ústí nad Labem.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.10.1967
Místo: Most

Železniční stanice Most; stroj 365.005 během údržby její lokomotivní četou. Lokomotiva a dokonce i nádraží již patří minulosti. 365.005 patřila v té době depu Louny, které těmito stroji obsluhovalo ramena z Loun do Prahy-Středu, Lovosic, Litoměřic, Rakovníka, Prahy-Buben a samozřejmě do Mostu. V Lounech tou dobou byla celkem krátce, předána byla 20. 6. 1967 z Ústí nad Labem. Zrušena byla už 28. 2. 1968 a zlikvidována byla ve stejném roce na Tuháni.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.10.1967
Místo: Most

Lidé&lokomotivy: Píše se říjen roku 1967; v Mostě se chystá lokomotivní četa A. Hrubý - A. Pavlátko, se svou 365.005,na zpáteční jízdu do Loun.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 00.10.1967
Místo: Most

V roce 1962 narušila vládu lounských "sedmiček" první lokomotiva řady 365.0 inventárního čísla 21, která s vlakem do Prahy přijela poprvé 3. dubna 1962. 1. května téhož roku přišla do Loun druhá lokomotiva - 365.038. V následujících měsících byla vláda řady 354.7 ukončena a začala se nová epocha s řadou 365.0 mezi Prahou a Mostem. Od května 1963 začal platit nový turnus, kde jezdily stroje 365.008, 17, 21 a 38. V následujících letech probíhaly drážní "škatulata hejbejte se"; v GVD 1966/1967 byly v turnusu inv. čísla 05, 08, 17 a 38. Letmo byly nasazovány 365.011, 20, 25 a navíc 354.777, která své poslední výkony před odstavením odevzdala depu Louny v březnu 1968! V roce 1968 byla 365.038 vedena už jen letmo, neboť turnus "třistapětašedesátek" byl nahrazen nově příchozími stoji 475.1. Lokomotiva 365.038 byla zrušena 26. února 1968 - v provozu se udržela takřka 45 let. Prodána k vytápění byla 17. 3. 1970 do národního podniku Vitana Prostějov.