Autor: Jaroslav Cempírek

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 24.04.1987
Místo: Depo Plzeň

Depo Plzeň na své výkony dlouho nasazovala stroj 556.0359. Nakonec se stal posledním v činné službě pod touto služebnou. Poslední dílenskou opravou prošel 24. srpna 1979 v Českých Velenicích. Svůj poslední traťový výkon vykonal 8. března 1981 na Mn 87412/87413 z Plzně do Kaznějova a zpět. Následně byl nasazen na pátou zálohu v Plzni, aby z tohoto výkonu byl na konci května 1981 odstaven, jako jeden z posledních činných strojů u ČSD a vůbec poslední pod depem Plzeň. Dne 18. 9. 1981 proběhlo oficiální ukončení parního provozu v LD Plzeň - s osobním vlakem do Domažlic odjel v osm hodin již muzejní "Albatros" 498.106; zpět do Plzně pak námi sledovaná lokomotiva 556.0359. 21. 12. 1981 byla 556.0359, s tendrem 935.2370, v Plzni zrušena a v roce 1982 převedena na vytápěcí kotel K 816. Na rozdíl od jiných vytápěcích kotlů byla plzeňskými strojvůdci udržována v kompletním stavu. Díky tomu byla v záři 1985 vystavena v Aši při 120. výročí trati Aš - Cheb a 100. výročí trati Aš - Hranice. O rok později byla opět vystavena, tentokrát ve stanici Plzeň Gotwaldovo nádraží, kde se již rýsovala vize jejího budoucího zachování, neboť byla stále kompletní. Bohužel, na rozhodnutí ČSD byla v roce 1987 převedena do Sokolova; topila do začátku 90. let v Chebu, kam byla ze Sokolova přesunuta. Nakonec se z ní stal zubožený vrak, který v první polovině 90. let zanikl.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 20.06.1987
Místo: Žatec

Lokomotiva T466.0154 byla autorem vyfotografována v Žatci. 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 27.06.1987
Místo: Rakovník

Lokomotiva T466.0126 právě dorazila s víkendovým osobním vlakem číslo 4777 z Prahy do Rakovníka. 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 11.07.1987
Místo: Perštejn

Stroj T 679.1561 s nákladním vlakem od Karlových Varů vjíždí do stanice Perštejn.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 14.07.1987
Místo: Žatec

"Sergej" T679.1551 se s nákladním vlakem od Prahy blíží k Žatci. 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 20.07.1987
Místo: Teplice

Poslední vyrobený stroj řady, E469.1085, měl z výroby dosazena čela ze skelného laminátu, vyztužená nápadným ocelovým žebrováním ( www.prototypy.cz ). Na snímku je zachycen v Teplicích při vedení vojenského vlaku.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 20.07.1987
Místo: Teplice v Čechách

Mezi Proboštovem a Teplicemi byl zachycen lokomotivní vlak v podobě stroje T466.2135.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 20.07.1987
Místo: Teplice

Pěkný nákladní vlak provážela úsekem trati mezi Teplicemi a Proboštovem "uhelka" E469.1054.

Top