Autor: Jaroslav Cempírek

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 30.04.1978
Místo: Sádek u Žatce

Stanicí Sádek u Žatce projížděl s nákladním vlakem "sergej" T679.1412 a to směrem na Lužnou u Rakovníka. Je 30.4.1978 a kdo by si tehdy pomyslel, že v roce 2015 zde bude jedna průběžná kolej a pouhá zastávka.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 05.05.1978
Místo: Louny

Při obsluze místních vleček, mezi stanicí Louny a Louny - město, byla zachycena 434.284. Původně se jednalo o stroj 434.0189 ČSD, který byl rekonstruován na dvojčitý v roce 1934. Po válce velmi dlouho sloužil v depu Jihlava (1940 - 1956) a od listopadu 1958 přešel z Děčína do Žatce. Ze Žatce pak neznámo kdy přešel do Loun, kde byl 14. 10. 1978 zrušen. Od pořízení snímku mu tedy zbývají poslední týdny života. 1. 7. 1980 byl stroj 434.284 s tendrem 818.0115 předán do Kovošrotu Dříň.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 16.07.1978
Místo: Tvršice

Do stanice Tvršice brzdí stroj 556.0140. Je jen kousek od svého domova - Žatce; svou příslušnost k žateckému pobočnému depu hlásají i nápisy na smetadlech v čele lokomotivy. 24. února 1979 byla předána z Loun do depa Česká Lípa - nesloužila zde však dlouho - při zátopu lokomotivy v noci na 26. května 1979 došlo, nepozorností předtápěče, k požáru na stanovišti lokomotivy. Její poškození rozhodně nebylo neopravitelné, ale bylo takříkajíc "vysoké datum" a lokomotiva byla dále vedena jako neprovozní (v dokumentaci depa je vedena jako neprovozní od 21. 6. 1979?!). Zrušena byla 11. 9. 1979 a 1. května 1980 došlo k předání Kovošrotu.

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 22.07.1978
Místo: Kutná Hora hl.n.

Lokomotiva S499.1006 patřila do série vyrobených laminátek, které byly vyrobené s převodem pro max. rychlost 140 km/h. Protože později k záměru provozovat stroje v této rychlosti nedošlo, stal se ze "šestky" později stroj S499.0124/240.124-8.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 13.01.1979
Místo: Žatec západ

Stroj T679.1307 vyčkává s nákladním vlakem na spojce od odbočky Velichov, než výpravčí postaví vlakovou cestu do žst. Žatec západ.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 21.01.1979
Místo: Žatec

Ve stanici Žatec byl pořízen pěkný dokumentační snímek nákladního vlaku, který byl veden strojem T466.0180.

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 28.01.1979
Místo: Žatec západ

Konec páry se již nezadržitelně blíží a 556.0258 prožívá aktivně, na tratích ČSD, svou předposlední zimu. S manipulačním vlakem čeká u vjezdu do Žatce, aby se za hluboké tmy vrátila do svého domovského depa v Plzni. Další život této lokomotivy je v pravdě pohnutý. Po svém zrušení v Plzni 16. 12. 1980 se stala vytápěcím kotlem K 787 a topila za depem v Plzni až do roku 1990. Společně s 556.0210, označená jako K 786, pak postávala za depem ještě několik let. K 786 byla v následujících letech zachráněna (v r. 1994 získána do sbírek IMC Plzeň), ale K 787 chátrala dál. Mezi milovníky železnice byla známá a často fotografovaná s doplněným pojmenováním "Kocour". Sešrotována byla ve zbědovaném stavu teprve nedávno; na konci devadesátých let, společně s tendrem 935.2266!

 

Autor: Jaroslav Cempírek
Datum: 03.02.1979
Místo: Libočany

T 679.1336 s nákladem do Plzně se 3. února 1979 blíží k zastávce Libočany.

Top