Autor: Jan Toman

Autor: Jan Toman
Datum: 13.08.2003
Místo: Královice u Zlonic

Stroj 751.155-3 právě projel zastávku Královice u Zlonic s manipulačním vlakem ze Zlonic do Slaného. Lokomotiva byla ve stavu depa Louny a ve dvoudenním oběhu se střídala s "Bertovcem" 752.001-8 na vozbě nákladních vlaků mezi Lounami - Kralupami a Středokluky. Lokomotivu zachvátil požár dne 26.05.2005 na zastávce Želenice u Slaného, opravena již nebyla a následně byla zrušena.

Autor: Jan Toman
Datum: 14.08.2003
Místo: Teplice nad Metují

V žst.Teplice nad Metují právě zastavil rychlík 754 s lokomotivou 749.243-2, která v jeho čele stanula z Meziměstí do Hradce Králové. Na lokomotivě byla zajímavost v provedení tlumiče výfuku, lokomotiva měla vyvýšenou střechu v prostoru nad tlumičem.

Autor: Jan Toman
Datum: 31.07.2004
Místo: Litvínov

Čerstvě po dílenské opravě postával v kolejišti petrochemie v Litvínově stroj 740.514-5.

Autor: Jan Toman
Datum: 01.08.2004
Místo: Litvínov

Stroj 740.735-6 ještě v oranžovém nátěru na vlečce Unipetrol v Litvínově-Záluží. Zde sloužil coby turnusový na záloze kolejiště Petrochemie.

Autor: Jan Toman
Datum: 13.10.2004
Místo: Litvínov

Lokomotiva 740.774-5 prošla modernizací ,kde jí byl dosazen mimo jiné řídící systém INTELO, včetně zobrazovacího displeje provozních informací, rychloměr METRA, elektricky ovládaná přímočinná i samočinná brzda. Lokomotiva se využívala především na traťových výkonech, ale občas zastala i místo některé zálohy v litvínovském provozu. Vzhledem k její atypičnosti oproti ostatním lokomotivám řady 740 a tedy i nemožnosti použití ve dvoučlenném řízení, byl při další hlavní dílenské opravě lokomotivě navrácen původní řídící pultse všemi původními ovládacími prvky, včetně využití dvoučlenného řízení. V době vzniku snímku byly na denních zálohách v litvínovském provozu Unipetrolu celkem 4 zálohy. Tři z nich, povětšinou 729.610-6, 744.701-4 a některá lokomotiva řady 740, obstarávaly posun od stavědla 8 do různých částí závodu a čtvrtá lokomotiva obstarávala zmíněný posun v části Petrochemie a stahovala ložené soupravy ke stavědlu 8. Zde byla nejčastěji turnusována oranžová 740.735-6, občas zastoupena jinou lokomotivou téže řady. 

 

Autor: Jan Toman
Datum: 26.11.2004
Místo: Litvínov

Na domácí vlečce v Litvínovském provozu, část petrochemie čekala na další práci lokomotiva 740.607-7.

Autor: Jan Toman
Datum: 24.11.2005
Místo: Žďár nad Sázavou

714.222-7 v čele vlaku Os 14913 ve stanici Žďár nad Sázavou. Ve stanici Nové Město na Moravě se souprava rozdělí a zadní část se vrací zpět do Žďáru. 

Autor: Jan Toman
Datum: 24.11.2005
Místo: Depo Havlíčkův Brod

Lokomotiva 714.014-8 odstavená mezi výkony v PJ Havlíčkův Brod.