Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1976
Místo: Rumburk

Po vyrobení byla nová 524.1110 předána k ČSD s ventilovým rozvodem - časem byl její stroj rekonstruován na klasický rozvod Heusinger. Během války jezdila v České Lípě pod DRB označením jako 95.264. Po válce sloužila dál v České Lípě (jen v roce 1962, resp. 1963, byla vykazována jako zapůjčená v depu Liberec). Ke konci svého aktivního života jezdila zelená se žlutou ořízkou pod strojovou stanicí Rumburk.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 08.01.1976
Místo: Mladá Boleslav-Debř

Ivan Šnábl zachytil z okna protijedoucího vlaku stroj 556.0105. Lokomotiva byla v posledních letech poměrně hezky udržovaným strojem depa v Turnově. Zrušena byla 12. 12. 1978

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.05.1976
Místo: Bakov nad Jizerou

Ačkoli není autorem snímku Jaroslav Cempírek, ale rovněž vyborný fotograf Ivan Šnábl, je tento snímek opět spojen s kolínskými bejčky. 423.0157 totiž do roku 1972 patřila mezi kolínské stálice, nejen na trati do Ledečka, ale i Kutné Hory, kam se přestalo jezdit právě po jejím předání do Mladé Boleslavy. V roce 1976 byla zachycena v posledních dnech svého provozu během posunu v Bakově nad Jizerou.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.06.1976
Místo: Depo Nymburk

Lokomotiva 524.270 vznikla v roce 1930 rekonstrukcí z 523.073 ( 1907, v.č. 222 ). Zrušena byla až k datu 22.1.1971, takže daná rekonstrukce se opravdu vyplatila. Na snímku z července roku 1976 vidíme zmíněnou lokomotivu již jen jako vrak v nymburském depu. Je velkou škodou, že se nezachovala do dnešních dní.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Jestřebí

V čele nákladního vlaku byla v srpnový den roku 1976 zachycena 556.0167. Nepatřila mezi nejlépe udržované stroje, avšak v provozu se udržela až do 21. 3. 1980, kdy byla u ČSD zrušena. Jejím posledním působištěm bylo depo v České Lípě. Od konce roku 1979 byla vedena již jen v záloze dráhy a na základě prohlídky kotelním komisařem (dne 3. 7. 1979) byl povolen provoz kotle do 20. ledna 1980. V té době byla však již dlouhodobě neprovozovaná. Poslední zápis v provozní knize "Štokra" "167" pochází z října 1979, kdy ujel 335 kilometrů.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Česká Lípa

Vozba rychlíků v depu Česká Lípa dlouhá léta patřila lokomotivám řady 354.1. Po příchodu lokomotiv řady 464.0 došlo k jejich přesunu na vozbu osobních vlaků. Další "předání otěží" znamenala pro lokomotivy řady 354.1 konec, "ušaté“ se přesunuly na vozbu osobních vlaků a do čela osobních a spěšných vlaků - tedy turnusové skupiny P01 - přišly moderní lokomotivy řady 477.0. Stroj 464.017 nahradila v rychlíkovém turnuse lokomotiva 477.009. Začalo období barevných a krásných lokomotiv na všemožných výkonech, které obdivně filmovali a fotografovali všichni tehdejší nadšenci a to dokonce i z dalekého zahraničí. Konec však přišel v roce 1976 - příchodem nových strojů řady T478.3. O mnoho starší "ušaté" tak dosluhovaly ve stejné době jako moderní "papoušci" a kolony Kovošrotu za depem se plnily těmito stroji bez ohledu na stáří. I mezi lokomotivami existuje smůla...

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Byšice

Z projíždějícího vlaku byla zachycena lokomotiva 556.030 při chvilce odpočinku ve stanici Byšice - fotografa si povšiml i jeden z členů lokomotivní čety, který zřejmě velmi rád na chvíli opustil rozpálené stanoviště. Lokomotiva 556.030 patří k několika strojům, ke kterým se jen velmi těžce sejdou zajímavé informace. Jako zcela uniformní byl tento "štokr" zrušen 12. 12. 1978 v Kralupech nad Vltavou.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.08.1976
Místo: Jestřebí

Ve stanici Jestřebí čeká na svou zátěž stroj 556.049. Písky byly do sypáků typu Sav nakládány na místní vlečce, kde i po ukončení parního provozu sloužily stroje 423.009 a 423.094. V té době byla lokomotiva 556.049 domovem v České Lípě. Zrušena byla v Kralupech nad Vltavou až 16. 12. 1980. V roce 1981 byla provedena kotlová prohlídka a po patřičné úpravě a snížení kotlového tlaku sloužila jako vytápěcí kotel K773. V roce 1991 byla jako "káčko" zrušena a následně zlikvidována.

 

Top