Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 06.05.1984
Místo: Praha-Malešice

T466.2330 Praha-Malešice 6. 5. 1984.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 07.05.1984
Místo: Kostelec nad Labem

Nedaleko Kostelce nad Labem vznikl záběr na "cepáka" T435.0094, jak vedl manipulační vlak.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 07.05.1984
Místo: Kostelec nad Labem

Obydlenou částí Kostelce nad Labem, vedla dnes již neexistující vlečka do místního Cukrovaru. Stroj T 334.0717 překonal jeden z přejezdů a míjí dnes již poměrně vzácné veřejné osvětlení v hantýrce zvané "doutník" a "převracečka". I tyto pro spoustu lidí obyčejné věci, jsou již součástí historie veřejného prostoru v našich zemích a zaslouží si alespoň drobnou pozornost.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 07.05.1984
Místo: Kostelec nad Labem

Vzácnými snímky od Ivana Šnábla se můžeme vrátit do doby, kdy v Kostelci nad Labem, ještě fungoval zdejší cukrovar a pochopitelně jeho železniční vlečka. Místní rosnička T 334.0717 veze zaplachtované "véesáky" po cukrovarské vlečce z Jiřic do Kostelce nad Labem, tedy do svého podniku.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 07.05.1984
Místo: Neratovice

Spolana Neratovice vlastnila několik vlečkových lokomotiv ř. T448.0, jednou z nich byla i T448.0598, kterou autor zastihl při posunu v neratovické stanici.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 07.05.1984
Místo: Neratovice

T448.0735 byla zdokumentována při posunu v Neratovicích.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 13.05.1984
Místo: Kralupy nad Vltavou

S nákladním vlakem byla ve stanici Kralupy nad Vltavou zachycena "zamračená" T478.1011.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 13.05.1984
Místo: Kralupy nad Vltavou

V roce 1900 byla v lokomotivce Krauss v Linzi vyrobena nová lokomotiva 178.02, která byla v zápětí dodána na sklonově velmi náročnou trať Karlovy Vary – Johanngeorgenstadt. Po rozpadu Rakousko-uherska byla zatažena do stavu ČSD a později přeznačena na 422.002. Svou službu ukončila 5. 9. 1968, kdy byla u ČSD zrušena. Již jako zrušena putuje do tehdy zakládané sbírky v České Třebové, odkud v březnu 1981 následoval přesun do Kralup nad Vltavou. V roce 1984 byla zachycena Ivanem Šnáblem již na pomníku, kde setrvala až do nového tisíciletí. Pro připravované luženské setkání lokomotiv řady 422.0 a 423.0 byla DHV z pomníku sejmuta a umístěna do expozice luženského muzea.

 

Top