Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Plzeň Gottwaldovo n.

Ještě v roce 1979 byly prastaré, ale trakčně nesmírně dobré a četami oblíbené, lokomotivy 464.0 nasazovány PLD Klatovy na všech možných výkonech do Plzně. Zde byla zachycena 464.021, která byla jednou z posledních provozních lokomotiv této řady v depu Klatovy. Nejdéle sloužící však byla klatovská "třiapadesátka".

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Česká Lípa

Lokomotiva 556.0255 cestovala doslova po celém území dnešní České republiky. V průběhu první poloviny 60. let sloužila v depu Přerov (kam přišla z depa Ústí nad Labem), aby 26. 5. 1968 přešla do depa v Liberci. Zde sloužila až do samotného konce roku 1976, přičemž krátkou dobu jezdila na výkonech depa Turnov (první polovina r. 1971). Po nahrazení páry naftou se k 1. 1. 1976 přesunuje do České Lípy, kde sloužila až do 24. 2. 1980. Od tohoto dne je vedena ve strojovém grafikonu jako neprovozní, čekající na zrušení. 1. března 1980 je lokomotiva zrušena.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Česká Lípa

V České Lípě dne 26.10.1979 pěkně zapózoval místní "štokr" 556.0339. Pár dat z jeho života, vyroben byl v roce 1955 a obdržel výrobní číslo 3233, zrušen byl 16.12.1980. Sloužil tak u ČSD 25 let a fotografie tak zachycuje jeho labutí píseň.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Česká Lípa

Na vlečce ŽOS Česká Lípa sloužil "puklík" T212.002.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Česká Lípa

Již jako zrušená byla v České Lípě zachycena lokomotiva 534.0361. Svůj provozní život začala v depu Spišská Nová Ves, kam byla přidělena po vyzkoušení první zářijový den 1947. V květnu 1955 odešla do Púchova, na samém konci ledna 1960 do Českých Budějovic, následně do Chebu, Sokolova a Kralup nad Vltavou, aby naposled byla přesunuta do České Lípy, kde je vykazována od 6. června 1975. Poslední hlavní opravu prodělala v Plzni 30. 11. 1970 (tl. zk. 19. 11. 1970) a Lv opravu v Českých Velenicích 10. března 1975. Do provozu zasáhla naposledy v únoru 1979 a definitivně propadla 19. května téhož roku.

 

K 1. srpnu 1980 byla předána od ČSD k likvidaci.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Plzeň Gottwaldovo n.

Na plzeňském Gottwaldově nádraží byl dne 26.10.1979 při posunu zachycen klatovský "kremák" 534.0385. Byl zrušen nedlouho poté, k datu 21.3.1980, po 34 letech provozu zejména v nákladní dopravě.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Česká Lípa

8. února 1967 byla převzata z PLD Kolín lokomotiva 556.0224 do služby v depu Česká Lípa. Sice nepatřila mezi místní perly, ale v provozu se udržela do roku 1978. 15. ledna 1979 byla v České Lípě zrušena a zde, jak i zachycuje snímek, odstavena do 1. 10. 1980, kdy byla odeslána k likvidaci a vyřazena ze stavu ČSD.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 26.10.1979
Místo: Česká Lípa

Pod číslem vytápěcího kotle K 656 se skrývá domácí stroj 556.0447/935.2474. Ten do České Lípy dorazil z Kralup nad Vltavou 18. 6. 1973 a setrval v provozu do 1. 9. 1975. Poměrně rychle na to byl pak zrušen (1. 12. 1975) a 1. dubna 1976 byl převeden na vytápěcí kotel. K vytápění sloužil ještě v roce 1980 a až 1. 11. 1981 byl odeslán z České Lípy k likvidaci.

 

Top