Autor: Ivan Šnábl

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Praha - Vysočany

Poblíž stanice Praha - Vysočany jede stroj 464.035. Jeho poslední služebnou bude Hradec Králové, kde dosloužil v roce 1978!

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Litoměřice

10. října 1937 byla dodána k ČSD nová lokomotiva 464.042; konkrétně do již tradiční výtopny řady 464.0 na „Masaryčce“.

V Praze setrvala až do 23. 4. 1954, kdy byla předána do depa Nymburk. Během svého působení jezdila nejen na Masaryčce, ale i v Bubnech a v závěru svého působení na Smíchově. 20. ledna 1957 byla 464.042 předána naposledy - do depa Česká Lípa. V roce 1970 ji pak zachytil Ivan Šnábl v Litoměřiích.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Praha-Vysočany

V plné rychlosti projížděla kolem autora lokomotiva 464.068. Namířeno má do Prahy - Vysočan, přičemž jen nedlouho před pořízením snímku odjela z pověstného, krásného a zároveň dnes zaniklého nádraží Praha-Těšnov.

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Praha-Vysočany

Dlouhá léta byla řada 464.0 typická pro nádraží Praha-Těšnov. Zajížděly sem i stroje této řady z depa Jihlava, přičemž v turnusu pro šest strojů (r. 1959) byly nasazovány vždy dvě zástupkyně příbuzných řad 464.0, 464.1 a nejmodernějších 464.2. Krátce po průjezdu lokomotivy 464.043 uhání 464.047 se svým vlakem do Vysočan. 

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Praha-Malešice

U Prahy-Malešic projížděl s nákladním vlakem "sergej" T679.1074, který byl tou dobou nasazen na dispečerský výkon P2. Lokomotiva ještě nebyla osazena tlumičem výfuku, takže byla řádně hlučná, k nemilosti obyvatel v okolí tratí.

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Praha - Malešice

Při cestě z plzeňských dílen se v Praze-Malešicích podařilo Ivanu Šnáblovi zachytit 555.3011 z bratislavské flotily "mazutek".

Stroj 555.3011 byl vyroben v lokomotivce Skoda werke v roce 1943 pod výrobním číslem 1498 jako 52 6672. Po válce zůstala na našem území a brzy na to dostala označení ČSD jako 555.011. Ta byla později vybrána k rekonstrukci na vytápění mazutem, ze které byla předána do provozu 17. září 1964, ale již jako výše známá 555.3011.

Jejím domovem se stala LD Bratislava, PLD Bratislava - východ, kde se od roku 1964 formovala největší flotila lokomotiv této úspěšné řady. Jak vypadal ve zkratce jejich provoz poskytnou turnusy platné pro řadu 555.3 od 30. 5. 1965:

TS 25 pro 10 strojů, prům. denní km proběh 262,4 km, Pn Bratislava - Brno-Maloměřice (-Kr. Pole);

TS 26 pro 6 strojů, prům. denní km proběh 265,3 km, Pn Bratislava - Komárno - Štúrovo, Devínská Nová Ves;

TS 27 pro 5 strojů, prům. denní km proběh 246,4 km, Pn Bratislava - Štúrovo - Leopoldov;

TS 28 pro 5 strojů, prům. denní km proběh 128,4 km, Pn Bratislava - Kúty;

TS 29 pro 3 stroje, prům. denní km proběh 116 km, Pn Bratislava - Leopoldov;

TS 31 pro 8 strojů pro výkon I. - VIII. dispečesrký pro obsluhu bratislavských spojek,

TS 32 pro 4 stroje k obsluze I. a III. staničního posunu, dále jedna posunová služba v Bratislavě N. Městě a jedna staniční posun v Bratislavě - východ.

 

Součástí TS 32 bylo i nasazení jedné lokomotivy řady 555.3 na předehřev mazutu v depu Bratislava - východ.

 

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 00.00.1970
Místo: Zdice

Mezi výkony odpočívající 555.3123 autor vyfotografoval v PLD Zdice. 555.3123 patřila dlouhé roky k flotile zdických "mazutek", konkrétně od rekonstrukce v listopadu 1964. Setrvala zde až do svého zrušení v předposlední den roku 1971. Jak vlastně vypadal provoz zdických mazutek v roce 1970?

Osobní vlaky Zdice - Praha-Smíchov - Protivín vozily ve dvoudenním oběhu dva stroje turnusové skupiny č. 1. Průměrný proběh činil 253 kilometrů.

Turnusová skupina č. 2 byla vypracována pro pět strojů, kterým náležela vozba Mn vlaků Beroun - Plzeň, přičemž v 5 TD se po vlaku 7329 v sobotu a neděli dostaly z Plzně do Zbiroha s osobním vlakem 624, resp. v pracovní dny s Os 626, aby se zpět do Plzně vracely na Os 629. Do Berouna se vydaly po provozním ošetření na čele Mn 7328.

Pro 4 stroje byla vypracována turnusová skupina číslo 3. V ní stroje vozily manipulační vlaky Zdice - Protivín - Beroun - Březnice, přičemž v noci, mezi třetím a čtvrtým turnusovým dnem, jezdily dle potřeby obsloužit Kařízek a Milín. Průměrný denní proběh činil 179 kilometrů.

Poslední čtvrtou "mazutovou" turnusovou skupinu představoval výkon pro čtyři stroje na I. - IV. záloze v Berouně. Zbrojení mazutu probíhalo v domovském depu "práznou" jízdou z Berouna buď na výkonu I. nebo II. staniční zálohy. Zatím co první záloha jela z Berouna do Zdic po šesté hodině jako Lv 697e a zpět se vrátila o půl deváté jako Lv 698c, druhá záloha do Zdic jezdila již po třetí hodině ranní a o půl šesté se vrátila zpět. Během zbrojení došlo ve Zdicích ke střídání lokomotivních čet.

 

 

 

Autor: Ivan Šnábl
Datum: 80. léta
Místo: Praha-střed

Na nádraží Praha-střed vznikla v 80. letech momentka při které jsou zachyceni železničáři a zároveň i bratislavská "gorila" ES499.0003. Typický obrázek této doby, kdy byla dodržovaná ústrojová kázeň strojvedoucích, kde nemohla chybět ani kravata.

Top