Autor: Dušan Mrňa

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 12.12.2006
Místo: Liberec

Ve stanici Liberec vyčkává na čas odjezdu 810.261-8 s osobním vlakem do Turnova.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 13.12.2006
Místo: Kořenov

Dne 10. prosince 2006 se jako vlak Os 26205 v roli náhrady za neschopný motorový vůz 843.011-8, vydala z Tanvaldu do Harrachova místní "singrovka" 820.021-4. Nedaleko za stanicí Kořenov byl však vůz zničen požárem. Snímek torza motorového vozu byl pořízen 13. prosince 2006 v Kořenově. Na stejném místě byl pak v květnu 2007 rozložen.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 13.12.2006
Místo: Kořenov

Ve stanici Kořenov je připraven k odjezdu do Harrachova Os 16217, sunout ho bude 743.001-0.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 22.12.2006
Místo: Tlumačov

Za bránou podniku Metalšrot Tlumačov vyčkávají na definitivní ortel vozy 831.144-1, 831.118-5, 831.162-3, v pravé řadě pak 831.226-6, 831.129-2, 831.158-1 a 831.216-7.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 22.12.2006
Místo: DPOV Přerov

Na kolejích DPOV Přerov probíhá zkoušení stroje 140.059-7 pro dopravce Rail Polska.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 22.12.2006
Místo: DPOV Přerov

Třebovský "peršing" 163.072-2 byl zdokumentován u točny přerovského DPOV během náročně opravy po nehodě v Brodku u Přerova. Server www.vlaky.net okomentoval nehodu takto:

V úterý 14.2.2006 před 11. hodinou vykolejil v Brodku u Přerova osobní vlak mířící z Olomouce do Přerova. Po vykolejení se lokomotiva převrátila do příkopy. Strojvedoucí utrpěl zlomení dvou žeber, druhý pouze lehčí zranění. Nikdo z cestujících nebyl vážně zraněn. Přivolaní zdravotníci ošetřili pár drobnějších zranění.

V následujících dnech probíhalo vyprošťování lokomotivy. Během středy se nepodařilo lokomotivu vyprostit. Byl přivolán i vyprošťovací tank. Trakční vedení bylo zničeno skoro až do následující zastávky Rokytnice.

Provoz mezi Olomoucí a Přerovem mezi Dluhonicemi a Brodkem u Přerova jednokolejný. Vlaky nabíraly až 30 minutové zpoždění. Vlaky SC Pendolino jezdily s minimálním spožděním, cca do 10 min.

Ve čtvrtek se lokomotivu konečně podařilo vyprostit a provoz byl opět obnoven. Podle prvotního šetření nehodu zavinil strojvedoucí. Nerespektoval povolenou danou traťovou rychlost, překročil ji o 70km/h. Předběžná škoda je vyčíslena na 23 mil kč.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 22.12.2006
Místo: Tlumačov

Tlumačovská 740.877-6 právě na předávkovém kolejišti firmy Metalšrot zapřahá zrušené motorové vozy řady 831.

Autor: Dušan Mrňa
Datum: 10.01.2007
Místo: Depo Brno dolní n.

Po svém zrušení na Slovensku v roce 2006 zavál osud stroj 830.189-7 do České republiky. Autor snímku vůz zdokumentoval v prostorech bývalého depa v Brně na dolním nádraží. V současnosti je možné se s touto "M262" setkat v Muzeum Przemyslu a Kolejnictwa na Slazsku w Jaworzynie Slaskiej.