Autor: Dušan Kelo

Autor: Dušan Kelo
Datum: 12.06.1984
Místo: Bratislava hl.st.

Objektiv autorova fotoaparátu zachytil přijezd rychlíku R 571 do Bratislavy hlavné stanice. V čele se představila "gorila" 350.013-9 s původním označením ES4990013.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 13.09.1984
Místo: Bratislava hl.st.

"Perla Považia" T478.4035 odjíždí s 15-ti vozovým rychlíkem "Spišan" do Púchova, kde ho převezme některá z turnusových košických "bobin" E 499.0019, 0035, 0075, 0081 nebo 0084.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 18.09.1984
Místo: Štrba

Vyzdobená "dvojička" 131.077-0 + 131.078-8 rudou hvězdou na čele prováží poblíž Štrby nákladní vlak.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 10.10.1984
Místo: Brno hl.n.

Během záběhu prototypu měla lokomotiva S499.2001 najezdit 100 000 kilometrů mezi Bratislavou a Havlíčkovým Brodem na přípřeži těžkých rychlíků během podzimu a tuhé zimy na přelomu let 1984/1985. Snímek autora ji předvádí v Brně hl.n.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 10.10.1984
Místo: Lučivná

Ještě původně značená bobina E499.005 byla zajímavým záběrem autora zachycena v krásné oblasti Vysokých Tater - Lučivná. Snímek ji zachycuje při vedení vlaku R 506 Spišan, kterému na postrku pomáhala další lokomotiva řady E499.0 - stroj E499.007.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 11.11.1984
Místo: Štrba zastávka

Přes Štrbu zastávku projížděl rychlík, který byl vedený strojem E499.1048. V této době se lokomotivy, přezdívané jako "bobiny jedničky", nebo "pražské dvojky" držely výhradně v turnusech pro dálkové rychlíky, spojující Prahu s Žilinou nebo Košicemi.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 05.02.1985
Místo: Važec

Působivý snímek bobiny E499.0052 byl pořízen v zastávce Važec.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 17.02.1985
Místo: Jihlava

Únor 1948 (resp. Vítězný únor, což je výraz používaný zejména komunisty a jejich příznivci) je pojmenování komunistického převratu v Československu, který proběhl mezi 17. a 25. únorem v roce 1948. Takový transparent vidíme na druhém prototypu lokomotivy řady 363, označenou jako ES499.1002. Snímek ji zachytil v Jihlavě.