Autor: Dušan Kelo

Autor: Dušan Kelo
Datum: 02.07.1985
Místo: Bratislava hl.st.

Do Bratislavy hlavné stanice přijíždí naleštěná "čtyřka" 754.083-4 s nákladním vlakem z Bratislavy Nového mesta.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 00.00.1986
Místo: Depo Bratislava hlavné

Prototypový stroj ES499.1001 na jedné ze svých několika zkušebních jízd v depu v Bratislavě. Na snímku autora se právě chystá na přípřež vlaku Balt-Orient. Strojvedoucím byl pan Jaroslav Blažek z depa Jihlava. Ten zde prováděl také zkoušky lokomotivy S499.2001.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 10.01.1986
Místo: Bratislava hl.st.

Hned z kraje roku 1986, tedy čerstvě po dodání lokomotivy ES499.1038 k tehdejším ČSD, ji autor zdokumentoval ve stanice Bratislava. Fungl nová lokomotiva přijela po TBZ a odjíždí do svého domovského depa Bratislava hlavné.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 00.06.1986
Místo: Depo Bratislava hlavné

V RD Bratislava byl v rámci zkoušek prototypové lokomotivy ES499.1001 pořízen mimo jiných komponentů lokomotivy, také snímek stanoviště. Na autorově záběru vidíme detail pultu strojvedoucího, tlačítkovou volbu ARR.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 09.06.1986
Místo: Bratislava predmestie

Z Bratislavy predmestie odjíždí s osobním vlakem "laminátka" S499.0141. Zajímavostí je, že pár měsíců před pořízením tohoto snímku byla lokomotiva původně označena jako S499.1023.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 00.00.1987
Místo: Poprad-Tatry

V roce 1987, kdy stále ještě vládla tuhá zima, zvěčnil autor ve stanici Poprad bobinu E499.0019. Ta se právě chystala k odjezdu s vlakem R 213 "Rákoczi".

Autor: Dušan Kelo
Datum: 12.09.1987
Místo: Štrba

U slovenského města Štrba projíždí rychlík R 506 "Spišan". Za povšimnutí stojí poštovní vozy zařazené ve vlaku. Za lokomotivou je řazen klasický poštovní vůz a za ním tzv. "hytlák", který dnes můžeme potkat už jen výjimečně na historických jízdách.

Autor: Dušan Kelo
Datum: 00.00.1988
Místo: ŽZO Cerhenice

Odstavený a rozkládaný prototyp "kyklopa" T499.0001 byl zvěčněn v areálu ŽZÚ v Cerhenicích. Lokomotiva se používala k nárazovým zkouškám a byla první, která měla za nárazníky deformační zóny. Zkoušky bohužel probíhaly tak dlouho, až z prvního prototypu nezbylo nic.