Autor: David Prause

Autor: David Prause
Datum: 12.08.1998
Místo: Zvolen nákl.st.

Z prevádzky už definitívne vyradená "trojka" 753.018-1 bola zachytená medzi strojmi s podobným osudom na zvolenskej nákladnej stanici.

Autor: David Prause
Datum: 12.08.1998
Místo: Zbojská

Motorový vůz 820.082-6 stoupá hlemýždím tempem na ozubnicovém úseku tisovecké "zubačky" ku Zbojské.

Autor: David Prause
Datum: 12.08.1998
Místo: Tisovec

K odjezdu s podvečerním osobním vlakem do Rimavské Soboty se v Tisovci připravoval místní vůz 820.102-2.

Autor: David Prause
Datum: 13.08.1998
Místo: Tisovec

Na konci kolony vraků v depu Tisovec stojí místní vůz 820.071-9, za kterým jsou seřazené další místní zrušená vozidla - 735.182-8, 735.060-6, 735.052-3, 735.049-9 a 820.115-4.

Autor: David Prause
Datum: 13.08.1998
Místo: Depo Spišská Nová Ves

Vrak "singrovky" 820.002-4 bol zachytený v zátiší spišskonovoveského depa. Tieto legendárne "motoráky" tu zabezpečovali vozbu osobných vlakov na lokálke do Levoče, a to často aj vo dvojici v radení 820+020+820. V polovici 90. rokoch ich na týchto výkonoch nahradili "kufre" r. 810, ktoré boli na konci milénia nahradené modernizovanými motorovými vozňami radu 811. Tie tu už slúžili až do zastavenia pravidelnej osobnej dopravy k 1.2.2003.

Autor: David Prause
Datum: 13.08.1998
Místo: Tisovec mesto

V zastávce Tisovec mesto právě zabrzdil s ranním osobním vlakem z Rimavské Soboty do Tisovce pěkný tisovecký vůz 820.094-1.

Autor: David Prause
Datum: 13.08.1998
Místo: Tisovec

Odstavené vozne 820.093-3 a 820.119-6 čakali v auguste 1998 za halou "nového" tisoveckého depa na svoj ďalší osud. 

Autor: David Prause
Datum: 13.08.1998
Místo: Tisovec

Motorový vozeň 820.115-4 bol zrušený už 15.10.1990 a jeho posledným depom v prevádzke bola Ostrava. Zrejme len ako zdroj náhradných dielov doputoval až do vzdialeného Tisovca, kde bol po dlhé roky odstavený v takom stave, ako ho vidíme na fotografií z leta roku 1998. Za poznámku stojí aj to, že vozeň bol vybavený koľajnicovou brzdou a v prevádzke dojazdil v klasickom "polomáčanom" nátere bez úzkych výstražných pruhov na čelách, ktoré sa na hnacie vozidlá aplikovali už od r. 1982.

Top