Autor: David Prause

Autor: David Prause
Datum: 03.04.1997
Místo: Kolín

Už značne schátraná 726.605-9 (ex. T444.1065), odstavená v šturci pri perónoch v Kolíně, bola koncom 90.-tych rokov vďačným objektom záujmu fotografov. Spoločnosť jej istý čas robilo "prasiatko" 701.662-9 (ex.700.609-1, ex.T211.019).

Autor: David Prause
Datum: 18.04.1997
Místo: Pardubice hl.n.

Stroj 150.024-8 již s obnoveným lakem a úctyhodným minimálně desetivozovým vlakem. V porovnání s dnešními pěti-šesti vozovými soupravami na páteřní rychlíkové lince Praha - Ostravsko tento záběr obzvlášť vynikne.

Autor: David Prause
Datum: 15.05.1997
Místo: Praha hl.n.

Stroj 150.016-4 byl jedním z nejdéle nalakovaných zástupů své řady do polomáčeného unifiku z roku 1982. Na snímku z hlavního nádraží v Praze je vlevo patrné atypické kolejové rozvětvení v místě krajní (nejspodnější) ocelové konstrukce původního přemostění Seifertovy ulice. Levá kolej vedoucí přes zvláštní samostatnou dvojitou nosnou konstrukci byla jediná, která směřovala v dřívějším upořádání severního zhlaví na tzv. Hrabovskou spojku. Všechny ostatní koleje vpravo od ní směřovaly na starou vítkovskou trať. Někdejší nevyhovující přemostění Seifertovy ulice několika samostatnými ocelovými konstrukcemi definitivně zaniklo v roce 2004, při přestavbě celého zhlaví v rámci přípravy na zapojení do tratí Nového spojení.

Autor: David Prause
Datum: 29.05.1997
Místo: Pardubice hl.n.

Takto pekne pózovala "Karkulka" 725.276-0 fotografovi v Pardubicích.

Autor: David Prause
Datum: 05.06.1997
Místo: Sokolov

"Nexákový serža" 781.516-0 při odpočinku v domovském depu v Sokolově. Tento stroj strávil celou provozní kariéru v depu Cheb, resp. Sokolov. Po svém zrušení byl v roce 1999 prodán soukromému provozovateli do Německa.

Autor: David Prause
Datum: 05.06.1997
Místo: Sokolov

Stroj 781.518-6 již všechny své vlaky odvezl. Na snímku autora pouze vzpomíná na své výkony v nákladní dopravě. V sokolovském depu posloužil ještě jako zdroj náhradních dílů pro ostatní provozní stroje.

Autor: David Prause
Datum: 5.6.1997
Místo: Sokolov

Stroj 781.040-1 patřil k nejstarším dochovaným své řady u nás. Sloužil v depu ve Veselí nad Moravou jako úplně poslední zástupce těchto lokomotiv. Na snímku ze sokolovského depa už vidíme jen jeho postupnou likvidaci.

Autor: David Prause
Datum: 05.06.1997
Místo: Depo Sokolov

"Puklík" T211.0893 putoval z výroby na vlečku Elektrárny Tisová u Sokolova. Na snímku z června 1997 je stále v zachovalém stavu, odstavený v areálu sokolovského depa zřejmě po odprodeji. 

Top