Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2014
Místo: MUS - dopravna D4

Pod násypky v dopravně D4, přiléhající k dolu ČSA na mostecku, zasouval 13. října 2014 soupravu "talbotů" důlní krokodýl Škoda 27E2 evidenčního čísla 708. Ve Škodě Plzeň byl vyroben pod výrobním číslem 8508 a na mostecko byl dodán v březnu 1989.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2016
Místo: Vršany

Za 165 tun těžkou důlní lokomovou typu Škoda 27E lze čas od času spatřit také poněkud méně typickou soupravu, což dokládá snímek pořízený na dole Vršany v červnu 2016, na kterém stroj 127.696-3 (Škoda 27E1, v.č.8004) právě asistuje při nakládce stěrku do dvounápravových výsypných vozů typu Ss17. Tyto malé vozy s délkou před nárazníky 6890 mm a nosností 25 tun byly v našich povrchových dolech využívány hlavně k údržbě tratí. V místě nakládky soupravy je kolej osazena boční trolejí, z níž lokomotiva proud odebírá pomocí pomocných bočních sběračů proudu, takže pravidelné popotahování celé soupravy se dělo i při stažených hlavních sběračích.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2016
Místo: Vršany

Trojice důlních "krokodýlů" Škoda 27E evidenčních čísel 703, 685 a částečně vykukující 684 byla v oblasti dolu Vršany zachycena v roce 2016.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 2016
Místo: Komořany

Odklizovka Škoda 27E2 evidenčního čísla 706 byla v červnu 2016 zachycena během posunu v areálu úpravny uhlí v Komořanech.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.09.2005
Místo: Praha hl.n.

U příležitosti konání zimních olympijských hrách 2006 v italském Turíně obdržela tehdy plzeňská lokomotiva 363.078-7 reklamní nátěr propagující Český olympijský tým. Její slavnostní křest proběhl na pražském hlavním nádraží 20.9.2005, kdy byl také pořízen tento snímek. V tomto nátěru "olympiáda" jezdila až do října 2007, kdy z ní byla loga sportovců sejmuta a lokomotiva až do konce roku jezdila jen v podkladové, červeno - modro - bílé barevné kombinaci, aby i o ní koncem roku 2008 definitivně přišla poté co obržela reklamní nátěr "Vlakem do ZOO".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.00.2006
Místo: Praha-Holešovice

Pravidelný provoz jednotek řady 680 ČD byl zahájen dnem 11. 12. 2005. I když se kvůli neschválení těchto jednotek pro provoz v Rakousku nenaplnil původní záměr nasadit je v pětidenním oběhu zahrnujícím také dva páry vlaků do Vídně, bylo přistoupeno k náhradní variantě. Ta obsahovala šest párů vlaků kategorie SuperCity mezi Prahou a Ostravou (tři jednotky) a dva páry vlaků kategorie EC/IC na rameni Praha - Břeclav (jedna souprava). Pro všechny tyto vlaky bylo v Praze výchozí / koncovou stanicí nádraží Holešovice. Právě tam na jaře 2006 vznikl snímek jednotky inventárního čísla 003, konkrétně vozu 682.003-9. Ten byl později zrušen po nehodě, ke které došlo 22. července 2015 v 7.41.49 hodin ve Studénce, kdy se na jistebnickém zhlaví, na přejezdu v km 245,044, v rychlosti 142 km/h střetl s kamionem SCANIA P124 s návěsem. Souprava tahače s návěsem se zaklínila do vozu 682.003 až po úroveň sloupku mezi 2. a 3. levým bočním oknem, přičemž z cestujících v něm, tři tuto událost zaplatili životem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.01.2006
Místo: Brno-Maloměřice

V plzeňském depu začala v létě 1975 provozní kariéra lokomotivy S499.0223. Později se ze západu Čech přesunula na jih Moravy, kde svoji provozní kariéru také ukončila. Počátky své služby v DKV Brno ještě odjezdila v unifikovaném nátěru vz.88., jak dokládá její snímek pořízený 9.ledna 2006 nedlouho poté, co s vlakem Os 4606 opustila obvod stanice Brno-Maloměřice. Ze stavu DKV Brno byla vyškrtnuta dne 15. 9. 2017, kdy byla společně se strojem 242.243 prodána firmě CZ LOKO Česká Třebová.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.01.2006
Místo: Horná Štubňa

Dvojice motorových vozů řady 810 byla nedaleko Hornej Štubňi zastávky zachycena 30. ledna 2006 na vlaku Os 5612. Zatímco na postrku vlaku se činil vůz inventárního čísla 625, v čele vlaku je zachycen vůz 810.160-2.