Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.08.2006
Místo: Nesovice

Ze stanice Nesovice se 18. srpna 2006 s dvojící přípojných vůzů řady 021 rozjížděl motorový vůz 842.036-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.09.2006
Místo: Praha-Žvahov

Kolem sklaního útvaru "Hlubočepské plotny", nacházejícího se nedaleko tehdy nefunkční výhybny Praha - Žvahov, projížděla počátkem září 2006 zamračená 751.382-3, vezoucí soupravu prázdných vozů od hlíny, odvážené ze stavby Nového spojení.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Horní Měcholupy

Před samotným zahájením rekontrukcí lokomotiv řad 751 a 752 na elektrické vytápění vlakových souprav, bylo v roce 1991 rozhodnuto provést dvě prototypové rekonstrukce, pro které byly vybrány stroje 751.039 a 751.051. Jako první byl dokončen jihlavský prototyp, původní 751.039. Na ní byla v první polovině roku 1992 provedena samotná rekonstrukce a po ní vykonala 28. července 1992 v úseku Jihlava - Havlíčkův Brod novou TBZ. Následující den dostala tabulky s novým označením 749.039 a k 2. srpnu 1992 byla přečíslována i administrativně a následně byla nasazena do provozu. Postupem let se dostala do Prahy, kde byla vršovickým depem nasazována na nejrůznější výkony - od osobních vlaků na posázavském Pacifiku, přes nákladní dispečerku S13, až po různé mimořádné výkony. Jedním z nich byla i napěťová výluka mezi Hostivaří a Uhříněvsí 7.9.2006, na níž byla zamračená 749.039-4 zachycena u Horních Měcholup na přípřeži elektrické jednotky 451.095+096 na vlaku Os 9127.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Žvahov

V DKV České Budějovice byl na přelomu let 1994 a 1995 bylo dosazen topný alternátor pro elektrické vytápění vlakových souprav na někdejší lokomotivu 751.146. Ta byla ještě v průběhu rekonstrukce k 1.12.1994 přeznačena na 749.146-7 a po absolvování TBZ, která proběhla 17. února 1995, nasazena do provozu v depu v Praze Vršovicích. Na snímku pořízeném 7.září 2006 stoupá zmíněná zamračená ze Smíchova k výhybně Praha-Žvahov v čele vlaku Vn 1.nsl 55433, zavedeného pro odvoz hlíny, vyrubané při ražbě železničního tunelu pod vrchem Vítkovem.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Uhříněves

Snímek pořízený 7. září 2006 během napětových výluk ve stanici Praha Hostivař zachytil okamžik, kdy zamračená 749.081 nastupuje na přípřež elektrické jednotce řady 451, kterou dopraví do sousední stanice Praha Uhříněves. Celému procesu přihlíží další z vršovických zamračených, 749.102.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 07.09.2006
Místo: Praha-Hostivař

Ještě v roce 2006 v příměstské dopravě na trati mezi Prahou a Benešovem vládly letité jednotky řad 451 a 452. Dokládá to i snímek pořízený 7. září 2006, když ve stanici Praha Hostivař zastavil osobní vlak do Benešova, vedený vozem 452.013. Ten byl v té době v provozu už 33 let a pět měsíců, neboť svoji TBZ absolvoval 12.4.1973, a do jeho zrušení mu zbývalo ještě necelých šest let, když zrušen byl ke dni 15.5.2012.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.09.2006
Místo: Vysoké Popovice

Rým ze známé dětské říkanky "telegrafních tyčí řada, běží jako jeden plot, telegrafních drátů linky, z porcelánu konvalinky..." se krásně hodí ke snímku brněnského "krokodýla" 850.015-9, zachyceného 11.září 2006 s osobním vlakem 4843 u Vysokých Popovic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.09.2006
Místo: Vysoké Popovice

Podél aleje telegrafních sloupů se 11. září 2006 ze zastávky Vysoké Popovice rozjíždí s vlakem Os 4814 brejlovec 754.046-1.

Top