Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.07.2006
Místo: Nemotice

Vjezdovou mechaniku stanice Nemotice míjel 11. července 2006 v čele vlaku Os 2713 motorový vůz 842.018-4. Právě tento vůz byl aktérem jednoho z doposud nějvážnějších poškození mezi motorovými vozy této řady, ke kterému došlo 28.04.1998 nedaleko Stříteže u Jihlavy. Po čelním střetu s lokomotivou 242.261-6 byl mimo provoz až do konce roku 2002.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.07.2006
Místo: Nemotice

Pomyslnou první vlaštovkou v modernizaci lokomotiv řady 754 Českých Drah byl stroj inventárního čísla 013, na který byl v roce 2000 dosazen nejen vylepšený naftový motor K 12 VZ 230 T, ale také řídící systém Lokel. Protože na další modernizované "čtyřky" byl dosazován řídící systém od firmy MSV Elektronika, zůstal stroj 754.013-1 s "Lokelem" u ČD ojedinělým. Na snímku z 11. července 2006 je zachycem s vlakem Sp 1725 u Nemotic.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.07.2006
Místo: Nemotice

S koncem provozu motorových vozů řady 850 v DKV Brno je nerozlučně spjat vůz 850.030-8, na snímku z 11. července 2006 zachycený při stoupání nad Nemoticemi v čele vlaku Sp 1726. Turnusové nasazení řady 850 bylo v Brně ukončeno v prosinci 2008 a až do září 2012 ještě bylo možno tyto letité mohykány vídat v roli záskoků za novější řady. Jejich početní stav se postupně zmenšil na poslední vozy čísel 001, 021 a 030. Osud třetího z nich, vozu 850.030-8 se naplnil dne 25.2.2013 kdy byl zrušen. V březnu 2013 byl převezen z PJ Horní Heršpice do PJ Maloměřice, kde byla pomocí kolejových jeřábů dne 4.4.2013 jeho skříň položena mimo koleje a postupně likvidována. Ze stavu DKV Brno byl vyškrtnut ke dni 15.května 2013.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 11.07.2006
Místo: Brno hl.n.

V poněkud nedůstojné pozici zakončila na brněnském hlavním nádraží 11. července 2006 svoji jízdu žehlička 210.023-8, vezoucí vlak Sv 1.nsl 4193.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2006
Místo: Stankovany

V rámci výrobního série 12E5 byla v plzeňských Závodech V.I.Lenina v roce 1957 pro ČSD vyrobena také lokomotiva E499.067. Obdržela tovární číslo 3597 a z výrobního závodu byla do LD Praha hlavní nádraží odeslána 3. dubna 1958. Zde dne 18.4 absolvovala TBZ. Od září 1958 na ní byly u dvou trakčních motorů zkušebně anglické uhlíky značky Morganit nahrazeny uhlíky sovětské výroby. V lednu 1960 se stěhuje do LD Praha střed a 16. listopadu 1960 pak odchází na Slovensko, do LD Žilina. Svého času se dokonce měla stát muzejní lokomotivou - vyhlášeno to bylo výnosem OŘ Bratislava ze dne 16.12.1991. V roce 2003 ovšem podstoupila "polonizaci" a následně byla nasazena do vozby rychlíků mezi Žilinou a polskými Katowicemi. Na snímku pořízeném 26. července 2006 před zastávkou Stankovany je zachycena na čistě vnitrostátním výkonu - osobním vlaku 7859 do Ružomberoka.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2006
Místo: Stankovany

Osadou Stankovany projížděla 26. července 2006 v čele vlaku R 610 bratislavská krysa 350.003-0. Vyrobena byla ve Škodě Plzeň na základě objednávky Federálního ministerstva dopravy číslo 16.118/1972 ze dne 1.6.1972 pod výrobním číslem 6754. Její cena tehdy byla 6.454.000 Kčs. Ve výrobním závodě byla převzata 29.9.1975 a po dodání do depa Bratislava hlavné se podrobila dvěma Technicko bezpečnostním zkouškám - nejprve na střídavém systému, tu absolvovala 25.11.1975 v úseku Bratislava - Sládkovičovo, následně pak i na stejnosměrném napájecím systému - ta proběhla 9.12.1975 na úseku Kolín - Úvaly. Do pravidelného provozu byla nasazena ještě téhož měsíce. V době pořízení této fotografie už měla najeto přes 5,5 milionu kilometrů.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2006
Místo: Vrútky

Pod výrobním číslem 10907 opustila 30. ledna 1980 brány pražského ČKD lokomotiva T478.4053, která následně zamířila do depa ve slovenském Zvolenu. Na jednom z výkonů tohoto depa byla objektivem fotoaparátu zachycena 26. července 2006, v době, kdy se chystala na odjezd ze stanice Vrútky.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.07.2006
Místo: Stankovany

Lokomotivou 363.148-8 začaly v roce v roce 1990 dodávky strojů páté výrobní série lokomotiv řady 363, označované jako tovární typ Škoda 69E5. Stroj tohoto označení bychom v současnosti na slovenských kolejích hledaly už marně, neboť po výměně podvozků s žilinskou 162.029 byl zrychlen a přeznačen na 362.002-8. Takto byl 26. července 2006 zachycen při průjezdu zastávkou Stankovany, krčící se pod 1169 metrů vysokým vrcholem Šípu, kopce, jenž na pomyslném žebříčku nejvyšsích slovenských hor drží 55. pozici.