Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Lovosice město

Nedlouho po překonání bájné "Brány Čech" ("Porta Bohemica") se vlak EC 175 "Robert Schumann" blíží k Lovosicím a jeho vlakový stroj, bastarda 371.004-3, k cíli své cesty dělí už jen poslední desítky kilometrů, převážně už jen stereotypně rovinatou Polabskou nížinou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2016
Místo: Dolní Zálezly

Lokomotiva 162.054-1 byla s výrobním číslem 8762 ve Škodě Plzeň dokončena v roce 1991 a po vykonání TBZ, která proběhla 13.9.1991, byla do provozu zařazena v lokomotivním depu Ostrava. Její asi nejparádnější éra je začala roku 1997 a je spojena s jejím provozem na tehdy vyjímečném páru vlaků vyjímečné kategorie "SuperCity" 502/502 "Manažer", spojícím Ostravu s Prahou v čase těsně pod čtyři hodiny. Tento vlak, složený ze třech vozů první třídy a vozu restauračního, nezastavoval v žádné nácestné stanici a jako revoluční novinku cestujícím nabízel elektrické zásuvky pro připojení noteboaků k elektrické síti a v ceně jízdenky byla také káva a sendvič. Hrstka lokomotiv na tomto spoji nasazovaných, měla v té době jako jediné v provozu schválenou rychlost 140 km/h. O 19 let později už byla "čtyřiapadesátka" obyčejná lokomotiva a jako taková byla 21.dubna 2016 u Dolních Zálezel zachycena v čele obyčejného spěšňáku číslo 1685.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.04.2016
Místo: Adršpach

Trutnovská "krabička" 810.541-3 byla na vlaku Os 15757 dne 29. dubna 2016 zachycena na okraji Adršpachu právě v okamžiku, kdy minula skalní věže Pážátko, Česnek a Ztracenec. Celému, několikrát denně se opakujícímu divadlu, kdy pod milióny let starými pískovcovými mohykány s klapotem kol projíždí poskakující motoráček, v levé části snímku přihlíží ještě část skalního útvaru Tři obři.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.05.2016
Místo: Brandýsek

Jarní zátiší ve stanici Brandýsek, nacházející se na trati z Kladna do Kralup, bylo 5. května 2016 doplněno vlakem Os 19813 v podání Regionovy 814.090-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V komořanském depu společnosti Mostecká uhelná se 1.6.2016 sešla poměrně nesourodá trojice místních lokomotiv. Zatímco motorová "koťátka" 709.702 a vzadu stojící 709.534 jsou využívána na lehký posun nebo případně pro traťovou službu na neelektrifikované trati mezi Hrabákam a elektrárnou Počerady, uprostřed stojící elektrický těžkotonážník Škoda 27E evidenčního čísla 698 je představitelem zdejšího nejvýkonnějšího lokomotivního typu, sloužícím na všech elektrifikovaných důlních tratích mosteckého uhelného revíru. Bohužel provoz těchto elektrických dříčů je postupně omezován v souvislosti s útlumem těžby hnědého uhlí.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V depu Mostecké uhelné v Komořanech odpočívala 1. června 2016 lokomotiva 709.534-2. Stroje této řady jsou u MUS používány nejen k posunovacím a pomocným výkonům v oblasti Komořan, ale také jsou nasazovány do traťové služby na přepravě uhlí z Hrabáku, do elektrárny Počerady.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.06.2016
Místo: vlečková sieť SHD Most

V úpravně uhlí Komořany odpočívaly v červnu 2016 dvě ze zdejších lokomotiv - velké lego 709.525-0 a velký hektor 721.556, který v té době byl už posledním mohykánem své řady u Mostecké uhelné.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 06.06.2016
Místo: Bzenec přívoz

Modernizací původní lokomotivy 163.028 vznikla mezi říjnem 2012 a lednem 2013 v Pars Šumperk dvousystémová lokomotiva 363.526-5. Do provozu u ČD Cargo byla zařazena po TBZ, kterou vykonala 21.1.2013 v úseku Šumperk - Břeclav. Na jednom z jejích už rutinních výkonů byla u Bzence přívozu zachycena 6. června 2016, kdy byla nasazena na 34 vozovém a 481 metrů dlouhém vlaku Nex 167203, jedoucím z Chebu do Břeclavi.