Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo: Mezno

Nedaleko zastávky Mezno vznikl 28.9.2015 snímek rychlíku 641 "Nežárka", mířícího z Prahy na jih Čech. Ani vlakové "eso" 362.062-2, ani žádná jiná lokomotiva, se na tento původní jednokolejný úsek tratě už nepodívá - k dni 2. dubna 2022 zde byl provoz zastaven a o několik měsíců později převeden na nový dvoukolený úsek Votice - Sudoměřice u Tábora.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo: Olbramovice

Ze stanice Olbramovice se 28. září 2015 rozjížděl rychlík číslo 647 "Konopiště", v jehož čele jela už zrychlená, ale do najbrtu doposud nepřebarvená lokomotiva 362.125-7.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.09.2015
Místo: Mezno

Z nadjezdu silnice 1/3 u zastávky Mezno vznikl 28. září 2015 snímek nikterak dlouhého vlaku Pn 65801, vedeného resem 363.517-4. Nic tehdy ještě nenasvědčovalo tomu, jak se toto místo během pár let změní k nepoznání a někdejší jednokolejku zde nahradí nová dvoukolejka, vedená v jiné stopě. Víceméně jediným místem, které obě tratě mají společné, je právě tento podjezd, kterým od roku 2022 podjíždí i nová trať. Ta se ovšem na obou jeho stranách okamžitě stáčí do nové, přeložené trasy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.10.2015
Místo: Mírovka

Při rozjezdu ze zastávky Mírovka byl 1. října 2015 zachycen osobní vlak Os 8362, toho dne s plecháčem 242.281-4 v čele.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.10.2015
Místo: Šlapanov

Za příjemně slunečného babího léta roku 2015, konkrétně 1.října, vznikl nedaleko Šlapanova snímek osobního vlaku číslo 8353, který onoho čtvrtka vezl plecháč 242.243-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.11.2015
Místo: Plzeň

Dne 28.12.1963 byla v plzeňské Škodě dokončen prototyp lokomotivy továrního typu 32E, výrobního čísla 4804. S trvalým výkonem 4620 kW se v té době jednalo o nejvýkonnější stroj ze škodovky, určený pro dopravu osobních i nákladních vlaků. Její zkoušky na síti ČSD probíhaly na trati Plzeň - Horaždovice předměstí, do sériové výroby se ale nakonec dostala odlehčená čtyřnápravová verze, označená u dodávek pro ČSD řadou S 489.0. Šestinápravový prototyp S 699.001 byl v červnu 1965 zkoušen v Bulharsku na trati Gorna Orjachovica–Ruse, aby byl 12.12.1965 prodán VÚŽ a se zvýšenou rychlostí (160 km/h) a výkonem (4 920 kW) byl provozován na zkušebním okruhu v Cerhenicích až do 21.1.1981, kdy na něm došlo k zahoření, Opraven už nebyl, po sedmi letech chátrání v depu v Brně Maloměřicích byl v roce 1998 přepraven do rodné Plzně, kde podstoupil renovaci do vystavovatelného stavu a stal se jedním z exponátů Techmania Science Center, kde byl vyfotografován 28.11.2015.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 00.00.2016
Místo: Komořany

Ještě v roce 2016 bylo možno v provozu na systému uhelných tratí na mostecku spatřit v té době už 46 starou lokomotivu 721.556-9. Vyrobena byla pod výrobním číslem 8018 v ČKD Praha s původním určením na export do Íránu. Tam se ale nikdy nedostala a celý svůj provozní život nakonec strávila na síti severočeských uhelných dolů. Na snímku z komořanské úpravny uhlí je zachycena společně se strojem 709.525-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.12.2015
Místo: Libice nad Cidlinou

V lokomotivě 162.043, dodané ze Škody Plzeň 25.7.1991 do depa na pražskou Masaryčku, má svůj původ lokomotiva 163.243. Pod svým původním označením ale jezdila jen necelé tři roky, protože k jejímu "zpomalení" a přečíslování na řadu 163 došlo už ke dni 20.3.1994. Jako 163.243-9 byla 5. prosince 2015 u Libic nad Cidlinou zachycena v čele Pn 66301. V této podobě se její provozní kariéra uzavřela 23.1.2022, když v 17.13 hodin jako vlak Lv 54286 zastavila na přednádraží v Přerově a následně byla přistavena k rekonstrukci na dvojsystémovou. Její návrat na veřejnou železniční síť pak proběhl dne 22.3.2022, kdy pod čísly 55153/55172/52650 absolvovala trasu Přerov - Břeclav - Brno - Přerov. To už se ale úředně jmenovala 363.243 a tím začala další kapitola jejího provozního života.