Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 19.03.2015
Místo: Kadaň-Prunéřov

Po dvoukolejce z Elektrárny Prunéřov směrem ke Kadani projíždí 19. března 2015 stroj 184.503-1. Vyroben byl v plzeňské Škodě jako tovární typ 93E1 na přelomu let 1998 a 1999 a od té toby je provozován na vlečkové síti Dolů Nástup Tušimice, dnes Severočeských dolů.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 24.03.2015
Místo: Praha Masarykovo nádraží

Nedostatek provozuschopných peršingů řady 162 si 24. března 2015 vyžádal na rychlíku 679 z Děčína do Prahy nasazení letité bobiny 141.012, využívané v té době v Děčíně jako "záloha záloh". V té době 56 let stará veteránka si toho dne na pražském rychlíku ostudu rozhodně neudělala, neboť na pražskou Masaryčku dorazila se zpožděním pouhých dvou minut.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2015
Místo: Počátky-Žirovnice

Nedaleko Počátek-Žirovnice byl 10.dubna 2015 zachycen rychlík 665 "Jakub Krčín", v jehož čele předjarní Javořickou vrchovinou uháněl plecháč 242.207-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2015
Místo: Bednárec

V oblouku pod zastávkou Bednárec byl 10. dubna 2015 pořízen snímek rychlíku 662 "Petr Vok", vedeného lokomotivou 242.207-9, toho času náležejícího do stavu DKV Plzeň.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2015
Místo: Bednárec

K zástávce Bednárec stoupalo 10. dubna 2015 s vlakem Pn 168402 "eso" 363.048-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2015
Místo: Bednárec

Oblouky pod zastávkou Bednárec se 10. dubna 2015 kroutil R 667 "Vajgar", toho dne vedený plecháčem 242.212-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2015
Místo: Počátky - Žirovnice

V únoru 1977 objednalo Federální ministerstvo dopravy ve Škodě Plzeň druhou sérii lokomotiv řady S499.02. Z plecháčů inventárních šísel 231 až 256 převzalo lokomotivní depo Plzeň stroje S499.0231 až 0239. Poslední z nich, dnešní 242.239-2, byla s rychlíkem R 663 "Petr Vok" vyfotografována 10. dubna 2015 u Počátek - Žirovnice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.04.2015
Místo: Počátky - Žirovnice

Jednou z tratí, kde z jízdního řádu osobních vlaků nezůstal za posledních dvacet let kámen na kameni, je trať Veselí nad Lužnicí - Jihlava. Ještě v devadesátých letech byla projížděna v celém úseku osobními vlaky sestavenými z klasických souprav, vedených českobudějovickými plecháči, či laminátkami. Poté, co objednávku osobních vlaků převzaly Krajské úřady, došlo zde k roztržení vozebních ramen a v úseku Počátky-Žirovnice - Horní Cerekev, ležícím přímo na rozhraní krajů Jihočeského a Vysočina, došlo k výraznému redukci jízdy osobních vlaků, které se omezily jen na několik málo vlaků. V té době, 10. dubna 2015, byl u Počátek-Žirovnice také pořízen snímek motorového vozu 810.210-5, jedoucího jako Os 8384 do Horní Cerekve. Ale doba od té doby pokročila a dnes, v roce 2021, mezi Počátky a Cerekví už osobáčky nejezdí žádné. Situaci v osobní dopravě zachraňují pouze projíždějící rychlíky, objednávané Ministerstvem dopravy na rameni Brno - České Budějovice.