Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.05.2006
Místo: Stráž nad Ohří

Po trati klikatící se podél řeky Ohře projížděl 10.května 2006 rychlík číslo 692, vedený z Děčína až do Chebu lokomotivou 363.114. Protože trakční vedení mezi Kadaní a Karlovými Vary ještě nebylo uvedeno do provozu, vystavovalo chomutovské depo v jednodenním oběhu jednu lokomotivu řady 750, jejíž pracovní náplní byla přípřežní služba na všech rychlících údolím Ohře projíždějících. Dne 10.května 2006 na tomto výkonu byl nasazen brejlovec 750.287-5, zachycený nedaleko stanice Stráž nad Ohří.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.05.2006
Místo: Chomutov

Názorným důkazem toho, jak byly lakovány motorové vozy řady 810 v červenožlutém unifikovaném nátěru, nám podává provozně ošuntělý motorový vůz 810.152-9, postávající 10. května 2006 před rotundou tehdy ještě funkčního depa v Chomutově. Vozová skříň se nejprve celá nalakovala žlutou barvou, aby se pak ve spodní a okenní partii doplnila nástřikem barvy červené. Při provozně větším opotřebování laku pak docházelo k "prolínání" obou barev, tak jako u vozu na snímku.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.05.2006
Místo: Chomutov

Klid pozdního jarního odpoledne na nádraží v Chomutově narušil 10.5.2006 příjezd jednoho z chebských rychlíků v čele s esem 363.115-7. To zde dostane přípřež v podobě brejlovce 750.287, který mu pomůže zdolat ještě nedokončenou elektrizaci na trati v údolí Ohře, aby v Karlových Varech brejlovec z přípřeže opět odstoupil, a kmenové eso dovezlo svůj rychlík až do cílového Chebu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 10.05.2006
Místo: Stráž nad Ohří

V květnu 2006 byl elektrický provoz na stále ještě levostranné dvojkolejce údolím Ohře už "na spadnutí". Jednou z lokomotiv, vykonávající zde v tomto období postrky dvojčatům zamračených, nasazovaných na vlaky s energetickým uhlím, byl i stroj 749.227-5, zachycený 10. května 2006 u Stráže nad Ohří.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.05.2006
Místo: Jeneč

Ve staniči Jeneč zastavil odpoledne 12. května 2006 osobní vlak z Prahy do Kladna, tvořený sólo motorovým vozem 810.091-9.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.05.2006
Místo: Depo Česká Třebová

Příjemné jarní pondělí 22.května 2006 bylo posledním dnem existence zabračené 749.249, která na šrotišti v České Třebové toho dne definitivně podlehla planemům hořáků autogenu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.05.2006
Místo: Česká Třebová

Dne 24.3.1988 převzalo v ČKD Praha lokomotivní depo Nymburk dvojici lokomotiv 730.016 a 017, které v jeho stavu doplnily pětici lokomotiv inventárních čísel 008 až 012, vyrobených a dodaných o tři roky dříve. Zajímavostí je, že i přes to, že v době dodání lokomotiv 730.016 a 017 už platil nový systém označování hnacích vozidel ČSD, byly tyto stroje z výroby osazeny tabulkami se starým, v té době už vlastně neplatným označením T457.0016 a T457.0017. Paradoxem také je, že o tři měsíce dříve z ČKD dodávané stroje řady 743, už tabulky s novým řadovým označením z výroby osazené měly. Na snímku z 22. května 2006 se už notně ošuntělá lokomotiva 730.016-3 představuje v České Třebové. Později se právě tato lokomotiva, společně se sesterským strojem inventárního čísla 015, jako jediní zástupci své řady dočkaly nalakování do modrého korporátního nátěru ČD Cargo.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 22.05.2006
Místo: Česká Třebová

Bývalý ostravský čmelák 771.105-4 postával 22. května 2006 v odstavném kolejišti přiléhajícímu k depu v České Třebové a čekal až na něj přijde řada a zakousne se do něj plamen autogenu. I pro něj byla Česká Třebová stanicí konečnou.