Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.10.2013
Místo: Želenice nad Bílinou

Šestikoláky řady 183 bývaly za desítky let jejich provozu k vidění nejvíce na Slovensku, na tratích pod panoramatem Tater. Ale občas se také vyskytly v místech, kde nikdy nejezdily a kam se za celý jejich provoz podívaly poprvé. Pronájem stroje 183.005-8 depa Spišská Nová Ves dopravci AWT v říjnu 2013 umožnil zdokumentovat tento stroj s pro něj zcela nezvyklým panoramatem - s vrchem Bořeň, nedaleko severočeské Bíliny. Snímek z 31. října 2013 byl pořízen nedaleko Želenic nad Bílinou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 31.10.2013
Místo: Želenice nad Bílinou

Pod netaměnitelnou dominantou 539 metrů vysokého vrchu Bořeň vjížděla 31.10.2013 do zastávky Želenice nad Bílinou elektrická jednotka v čele s vozem 441.001-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.11.2013
Místo: Kropáčova Vrutice

S rychlíkem číslo 1143 uháněla 12. listopadu 2013 loukami za Kropáčovou Vruticí vršovická "hydra" 854 010-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.11.2013
Místo: Všetaty

Výpravní budova ve Všetatech, typická použitím hrázděné konstrukce zdiva v prvním patře budovy, vznikla v letech 1873-1874 a byla dílem Rudolfa Freye, architekta společnosti ÖNWB. Na snímku z 12. listopadu 2013 před ní pózuje motorový vůz 854.002.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.11.2013
Místo: Kropáčova Vrutice

Dodávky motorových vozů původních řad M296.1 a M296.2 pro ČSD, byly v lednu 1971 završeny dodávkou čtveřice vozů M296.1 nejvyšších inventárních číslel. Jako poslední byly 31. ledna předány vozy č. 033 a 034, vůz 035 byl předán už o den dříve, 30. ledna 1971. Všechny putovaly do LD Praha-Libeň.  Na výkonech DKV Praha byl někdejší vůz M296.1035 k vidění i v roce 2013, jak také dokládá jeho snímek na vlaku Os 9511, pořízený 12. listopadu za Kropáčovou Vruticí.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 12.11.2013
Místo: Kropáčova Vrutice

Nedaleko žst. Kropáčova Vrutice byla 12. listopadu 2013 na vlaku Os 9553 zachycena jednotka "Regionova" s vozem 914.099-7 v čele. Provozní kariéra této jednotky začala 7. ledna 2010, kdy byla převzata po rekonstrukci z vozů 810.274 a 010.086.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.11.2013
Místo: Praha Masarykovo n.

Jedním z prvních pokusů společnosti ARRIVA o prosazení se do vozby pravidelných osobních vlaků v oblasti Prahy a středních Čech, byla vozba osobních vlaků mezi pražským Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. Během provozu této linky, jejíž zavedení bylo několikrát odkládáno a nakonec nemělo dlouhého trvání, byl u bývalého Stavědla č.4 na Negrelliho viaduktu pořízen snímek 27.11.2013 zachycující průjezd motorové jednotky 845.001 + 945.001 na vlaku Os 2466 "Arriva".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 04.12.2013
Místo: Vlkaneč

Zimního 4. prosince 2013 se ke stanici Vlkaneč blížil osobní vlak číslo 5908 vedený "esem" 362.167-9. Provoz modrých pater řady Bmto patřil dlouhé roky ke koloritu na osobních vlacích mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem. Přitom tyto relativně atypické vozy, zakoupené v roce 1976 z NDR v počtu 50-ti kusů, začaly být na už konci osmdesátých let rušeny a byly také nabízeny k odprodeji k DR. Tehdy byly zrušeny vozy inventárních číslel 114, 122, 135, 136 a 138 a podobný osud by čekal i další, ovšem zvrat nastal počátkem devadesátých let, kdy sice byl ještě zrušen vůz inventárního čísla 150, ale současně byly dříve zrušené vozy č. 130, 136 a 138 navráceny do provozu. Od té doby se situace těchto vozů začala zlepšovat a po roce 2000 bylo dokonce přistoupeno k jejich modernizacím, čímž vykročily do další etapy jejich provozu.