Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.02.2013
Místo: Štětí

Za stanicí Štětí byl 3. února 2012 zachycen vlak Pn 48739, vedený peršingem 163.013-6.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

V těsné blízkosti zastávky Nelahozeves zámek se nachází kostel sv. Ondřeje, založený ve 14. století, s dřevěnou zvonicí ze století devatenáctého, nacházející se v rohu bývalého hřbitova. V roce 2013 se kolem ní s vlaky kategorie EC lokomotivy řady 371 proháněly naprosto běžně - jako například předjarního 2. března 2013, kdy kolem ní s vlakem EN 457 "Canopus" projížděl "bastard" 371.003-5.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.03.2013
Místo: Nelahozeves zámek

První lokomotivou řady 380, která původní barevné schéma, jímž byla řada 380 opatřena z výroby, vyměnila za korporátní nátěr Českých Drah z dílny studia Najbrt, se po hlavní opravě absolvované v druhé polovině roku 2019, stala lokomotiva 380.002-6. Na snímku z 2. března 2013 je zachycen zmíněný stroj ještě v původním barevném schématu, při průjezdu zastávkou Nelahozeves zámek v čele vlaku R 611 "Karlex".
Vzhledem k nejisté budoucnosti řady 380 u ČD ale zůstává nezodpovězenou otázkou, zda tento stoj budou časem následovat do Najbrtu i další stroje této řady, nebo zda lokomotiva 380.002-6 v tomto nátěrovém schématu zůstane osamocená.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2013
Místo: Libochovany

Ze zastávky Libochovany se 5. března 2013 rozjíždí vlak Os 6406, sunutý peršingem 163.100-1. Snímku dominují po pravé straně 459 metrů vysoký vrch Deblík a u levého okraje pak kostel svaté Barbory v Dubici. Vlak míří do stanice Sebuzín, nacházející se na opačné straně vrchu Deblíku. Právě tato stanice se pro zmíněnou lokomotivu stala 1. září 2015 stanicí konečnou, neboť toho dne tam při jízdě s vlakem Os 6416 zahořela a opravena již nebyla.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2013
Místo: Libochovany

Nejvyšší inventární číslo své řady u Českých Drah, stroj 163.100-1, podstoupil na podzim roku 2011 dílenskou opravu spojenou s rekonstrukcí na WTB provedení, což je úprava pro možnost dálkového ovládání z řídících vozů. Od té toby byl nasazován do provozu s řídícími vozy řady 961 na rameni Ústí nad Labem - Nymburk - Kolín, kde ho bylo možno s rychlíky a osobními vlaky vídávat až do 1. září 2015. Ten den ale měla ve stanici Sebuzín na vlaku Os 6416 požár, po kterém byla z provozu odstavena. Zda definitivně, to je otázkou. Na snímku pořízeném mezi Sebuzínem a Libochovany 5. března 2013, je WTB "peršing" 163.100-1 zachycen v čele osobního vlaku Os 6411.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2013
Místo: Libochovany

Pod panoramatem kopců Českého Středohoří projížděla 5. března 2013 obcí Libochovany ucelenka uhláků v čele s ústeckou 123.019-2.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2013
Místo: Libochovany

Když se v listopadu 2011 do PJ Děčín z opravy v ČMŽO Přerov vrátil "peršing" 162.011-1, svým reklamním nátěrem "Muzeum ČD Lužná u Rakovníka" rozšířil počty reklamních lokomotiv u Českých Drah. Zmíněný stroj byl v čele R 889 zachycen před Libochovany 5. března 2013, ve stavu dokládajícím, že zima byla "tuhá a krutá".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 05.03.2013
Místo: Libochovany

Pro s určením pro lokomotivní depo Ostrava byla ve Škodě Plzeň 11. července 1991 převzata lokomotiva 162.040-0. Po létech provozu na výkonech ostravského depa se postupem času tento stroj přesunul ze severu Moravy přes Prahu na sever Čech, do Děčína, kde byl 5. března 2013 zachycen u Libochovan v čele rychlíku 891 z Ústí nad Labem do Kolína.