Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.03.2011
Místo: Bednárec

Jaro na Křemešickou vrchovinu zatím ještě nedorazilo, takže žehlička 210.055-0 vezoucí vlak Os 8323, sjíždí od Bednárce sice sluncem zalitou, ale jinak ještě spící přírodou. V kalendáři se ale píše datum 29.3.2011, což napovídá, že příchod jara je otázkou už jen pár týdnů...

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.03.2011
Místo: Bednárec

Známým obloukem u zastávky Bednárec stoupá odpoledne 29. března 2011 plecháč 242.275-6 v čele rychlíku 668 "Junák".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.05.2011
Místo: Vejprnice

Pryč jsou doby kdy plzeňská čtyřka T478.4060 denně vozila rychlíky mezi Prahou a Plzní, včetně legendárního Západního expresu, který byl jedním z nemnoha vlaků, tehdy spojujících socialistické Československo s kapitalistickou cizinou. S ústupem motorové trakce na méně významné výkony se "4060" dostala i na jiné tratě, což dokládá snímek osobního vlaku 7424 Plzeň - Domažlice, pořízený 9.5.2011 za Vejprnicemi.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 09.05.2011
Místo: Zbůch

Krátce po průjezdu zastávkou Zbůch byl 9.května 2011 zachycen Ex 354 "Franz Kafka", vedený toho dne mimořádně jednou z plzeňských čtyřek, strojem 754.059-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.05.2011
Místo: Vysoké Popovice

Místo tehdy ještě turnusového stroje řady 754 byla 15.května 2011 na podvečerní R 926 "Lužnice" brněnským depem vystavena 750.022-6. Tehdy jí čekaly už pouze poslední týdny provozu, neboť po obratu s vlaky 4822/4805 z Brna do Třebíče a zpět byla 3.8.2011 odstavena a následně přistavena k modernizaci do CZ Loko Česká Třebová, aby v prosinci téhož roku vyjela jako 750.714.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.05.2011
Místo: Kralupy nad Vltavou

Do Kralup nad Vltavou vjížděl 30. května 2011 vlak Rn 56331, vedený peršingem 163.023-5. Ten byl společně se strojem 163.008 jediným peršingem z lokomotiv nízkých inventárních čísel této řady, které ještě před rekonstrukcí na řadu 363.5 stihly dostat modrý korporátní nátěr ČD Cargo.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 03.06.2011
Místo: Březová u Broumova

První sériový brejlovec řady T478.3, lokomotiva inventárního čísla 013 (vyrobená v roce 1971 jako 1. stroj v 1. výrobné série), byl současně také prvním strojem své řady, na němž byla už z výroby provedena příprava pro případné budoucí zabudování automatického spřáhla. Na snímku z 3. června 2011 je zmíněný stroj, v té době už ovšem jezdící pod označením 750.013-5, zachycen u Březové u Broumova ve dvojčeti s lokomotivou 750.287 v čele vlaku Pn 44232.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 29.06.2011
Místo: Polepy

 Mezi lány úrodného polabí a pod kopci Českého středohoří se 29. června 2011 prohnal vlak Rn 45323 s lokomotivou 122.005-2. Snímek byl pořízen ve známém oblouku u stanice Polepy.