Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 14.04.2009
Místo: Myslín

Výluková činnost na severní části trati Zdice - Protivín si v dubnu 2009 vyžádala návoz zátěže pro stanici Příbram pomocí manipulačních vlaků od Písku a Březnice. Na těch se díky tomu mnohdy sešla úctyhodná zátěž - tak tomu bylo i 14. dubna 2009, kdy se odvozu zpátečního Mn 88772 do Písku zhostilo dvojče 749.187-1+749.018-8, kroutící se svým vlakem oblouky v údolí říčky Skalice, nedaleko zastávky Myslín.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 15.04.2009
Místo: Chlumín

Pravidelnou večerní směsku Nymburk - Kralupy vozila v roce 2009 často kralupská dispečerka v podobě dvojčete na kabel spojených strojů řady 751. Při průjezdu zastávkou Chlumín bylo 15. dubna 2009 v čele vlaku Pn 64502 zachyceno dvojče 751.095-1+751.382-3.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 21.04.2009
Místo: Březnice

První ze dvou obratů které 21. dubna 2009 udělala z Prahy do Českých Budějovic tehdy už vršovická 749.258-0, byl ranní rychlík číslo 1244. S ním byla vyfotografována před stanicí Březnice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.05.2009
Místo: Filipovka

Hned trojice brejlovců se v podvečer 13. května 2009 sešla na vlaku Nex 47205. Na snímku pořízeném u Filipovky je zachycena přípřež strojů 753.352-4+753.229-4, kterým na postrku ještě pomáhala 753.187-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 13.05.2009
Místo: Zdislava

Jaro roku 2009 přineslo u lokomotiv řady 750 českého dopravce ČD Cargo změnu v podobě dodatečného oživování dvojčlenného řízení. Zatímco brejlovce původní řady T478.3 / 753 byly dvojčlenným řízením vybaveny už z výroby, u počátkem devadesátých let rekonstruovaných lokomotiv řady 750 bylo dvojčlenní řízení odebíráno, neboť se počítalo s jejich využitím v dopravě osobní, kde nebylo potřeba. Prvním dvojčetem "nulek" které bylo na jaře roku 2009 spojeno a oživeno, byly stroje 750.103-4+750.277-6. Na snímku je zmíněné dvojče zachyceno 13. května 2009 v čele odklonového Pn 64931 u Zdislavy.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.05.2009
Místo: Praha Masarykovo nádraží

Po Karlínském viaduktu vjížděl 23. května 2009 na pražské Masarykovo nádraží osobní vlak z Kralup nad Vltavou, toho dne ještě turnusově vedený elektrickou jednotkou řady 451. Stavba tohoto 1110 metrů dlouhého mostu, spojující pražské Holešovice s Karlínem, byla konsorciem stavebních firem Bratří Kleinů a Vojtěcha Lanny, zahájena na jaře 1846, a pod vedením inženýra Aloise Negrelliho, dokončena v roce 1849. Provoz pravidelných vlaků na něm byl zahájen 1. června 1850, přičemž až do roku 1910 si držel primát nejdelšího mostu Evropy. V roce 1871 byl původní viadukt doplněn ještě 351 metrů dlouhým, taktéž dvoukolejným, spojovacím viaduktem, umožnující bezúvraťovou jízdu z Buben do Libně. Právě v místě jeho napojení byl snímek jednotky 451.002/001 pořízen.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.05.2009
Místo: Chlumín

Neratovická dispečerka 750.079-6 se v podvečer 27. května 2009 postavila do čela vlaku Pn 64502, v jehož čele byla zachycena před zastávkou Chlumín. Oba čelníky této lokomotivy byly později jako u jedné ze tří strojů své řady upraveny na provedení se čtyřmi návěstnímy svítilnami. Krom 079 byla tato úprava provedena ještě u břejlovců čísel 060 a 077.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.06.2009
Místo: Ostrov nad Ohří

Dodávky lokomotiv řady 363 do někdejšího lokomotivního depa České Budějovice byly zahájeny počátkem roku 1987, kdy do Budějic z Plzně postupně dorazilo sedm strojů vyrobených v rámci druhé výrobní série. Jednalo se o "esa" inventárních čísel 053 až 057, 079 a 080. Jedno z oněch prvních budějovických, 363.054-8, bylo 17. června 2009 zachyceno v čele rychlíku 612 "Bílina" před Ostrovem nad Ohří.