Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.06.2007
Místo: Libčice nad Vltavou

Jednou z dvaceti lokomotiv první výrobní série lokomotivní řady E499.3 byla lokomotiva inventárního čísla 018, vyrobená s výrobním číslem Škoda 7964 v roce 1984. Její provozní kariéra v původním jednosystémovém provedení byla ukončena v roce 2010 přistavením tohoto po nehodě poškozeného stroje do firmy Pars Šumperk, odkud se o rok později vrátila do provozu už jako dvousystémová 363.505. Vzhledový stav v jakém byla na modernizaci přistavena, dokumentuje snímek zachycující ji v pozdním odpoledni 27. června 2007 při průjezdu stanicí Libčice nad Vltavou.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 16.07.2007
Místo: Kačice

Odpoledně podvečerní Pn 65780, sloužící k dopravě vápence z dolů na Mořině do elektráren Prunéřov I a Prunéřov II, býval v dobách, kdy ho vozívalo ČD Cargo, doménou dvojic lokomotiv postupně tří řad. Po letitých zamračených řady 751 na něj nastoupily tehdy nově zrekonstruované brejlovce řady 755 čísel 001 a 002, aby i oni byly časem nahrazeni ještě novějšími stroji řady 753.7. Protože z Kladna do Kadaně jezdívala dvojice lokomotiv v čele tohoto vlaku spojená na kabel dvojčlenného řízení, ke kombinování strojů výše popsaných řad zpravidla nedocházelo. Ale protože každé pravidlo má své vyjímky, byly i na tomto vlaku vyjímečně vidění přípřeže strojů různých řad. Tak tomu bylo například 16. července 2007, kdy na severozápad Čech s vápencem vyrazila přípřež strojů 755.001 a 751.382.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.07.2007
Místo: Jeneč

Typickou podobu osobních vlaků na trati mezi Prahou a Kladnem v prvním desetiletí nového tisíciletí reprezentuje snímek pořízený 23. července 2007 u odbočky Jeneček. Za vydatného vytí dvojice motorů LIAZ M 1.2 C, nabíral s vlakem Os 9832 rychlost "lachtan" 714.230-0.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.07.2007
Místo: Nelahozeves zámek

V zastávce Nelahozeves zámek došlo 23. července 2007 k setkání osobních vlaků z / do Ústí nad Labem. Zatímco vlevo stojící vlak Os 9609 s vozem 971.014-6 v čele již míří do Prahy, vpravo stojící Os 9606 s vozem 451.065-7 teprve míří na sever Čech.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.07.2007
Místo: Praha-Bubny

Ke dni 28.11.1974 byl do stavu Lokomotivního depa Ostrava zařazen brejlovec T478.3197. Svoji službu u státních drah ukončil v roce 2011, kdy náležel v do stavu DKV Louny a domovem byl v Chomutově. V květnu 2001 se stal majetkem Radka Šauera z Kladna a ještě na podzim téhož roku byl přistaven do firmy Lokomont Brno k provedení opravy. Oprava, spojená s nalakováním nátěru dle požadavku zákazníka, byla ukončena 10. května 2002 a toto slušivé nátěrové schéma si lokomotiva udržela až do roku 2013, kdy byla v rámci opravy v CZ Loko Česká Třebová oděna do dalšího atraktivního nátěru ve schématu firmy KDS. Na snímku pořízeném 28.července 2007 je zachycena ve stanici Praha-Bubny.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.08.2007
Místo: Zbytiny

Nečekané vzedmutí provozu zamračených řady 751 ke kterému došlo na šumavských lokálkách v roce 2007, dokumentuje snímek pořízený 1. srpna nedaleko Zbytin, na němž je zachycující vlak Pn 68981, v jehož čele se činí dvojče 751.210-6+751.089-4.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 01.08.2007
Místo: Hodňov

V roce 2007 stále ještě patřilo ke všednímu koloritu šumavských tratí bublání motorů K6S310DR lokomotiv řady 749 nasazovaných v osobní dopravě a strojů řady 751, jezdících v dopravě nákladní. Jeden takový tehdy úplně všední, a dnes už neopakovatelný, rozjezd stroje 749.252-3 s vlakem Os 8149 ze zastávky Hodňov, byl zachycen prázdninového 1. srpna 2007.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 06.08.2007
Místo: Hodňov

V čele Mn 88379 z Kájova do Volar se 6. srpna 2007 sešly dvě z volarských zamračených - stroje čísel 089 a 233. Na snímku jsou zachyceny nedaleko Hoďnova.