Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 28.8.2011
Místo: Třebenice město

Zbytky více než 600 let starého hradu Košťálova, vybudovaného na vrcholu kopce Košťál,  a více než 50 let starý motorový vůz 831.167, to jsou hlavní motivy snímku vlaku číslo 26503, pořízeného 28. srpna 2011 před zastávkou Třebenice město.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 1.9.2011
Místo: Stružnice

Pod výrobním číslem 9248 byl v ČKD Praha v roce 1975 vyroben brejlovec T478.3252. K ČSD byl převzat 16. června 1975 a do provozu zařazen v LD České Budějovice. O více než 36 let později, 1. září 2011, byl už jako 750.252 zachycen s podvečerním nákladem nedaleko Stružnice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 6.9.2011
Místo: Benešov u Prahy

Ke stanici Benešov u Prahy se 6. září 2011 blížil vlak Os 2527, tvořený elektrickou jednotkou 451.095+096. Ta byla pod výrobním číslem 67766 dodána 30. března 1968 do RD Košice, kde byla po technicko-bezpečnostní zkoušce vykonané 9. dubna 1968 zařazena do pravidelného provozu.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 25.9.2011
Místo: Zákolany

Zcela zásadním okamžikem, pro někdejší zamračenou T478.2006 bylo v červnu roku 1973 její předání z depa Zdice do LD České Budějovice, kde doplnila sesterské stroje inventárních čísel 2003 - 2005, 2007 a 2008. Už na přelomu zimy a jara 1973/1974 prošla tato skupinka zamračených rekonstrukcí, spočívající v dosazení parních generátorů PG 500, vyzískaných tehdy z lokomotiv T444.1 s jejich následným přeznačením na T478.1231 až 236. Na snímku, pořízeném 25. září 2011 je zachycena jedna z nich, stroj inventárního čísla 236, v čele vlaku Mn 85431 z Kralup do Kladna, zachycený nedaleko Zákolan.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.9.2011
Místo: Praha-Bubeneč

Během "babího léta" roku 2011, přesněji řečeno 26. září, se ke stanici Praha-Bubeneč s rychlíkem R 779 "Milešovka" blížil "peršing" 162.020.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 30.9.2011
Místo: Krahulov

Pryč jsou doby, kdy se v čele rychlíku "Junák" vyskytovaly nejen táborské trojky řady 753, ale i táborské čtyřky řady 754. Ty dnes už ostatně ani "táborské" nejsou... Ale i brněnské čtyřky bychom v turnusové službě v úseku přes Vysočinu na tomto rychlíku, hledali marně. A tak dnes, v době turnusových "katrů" řady 750.7 si doby, kdy, v jeho čele duněly klasické dvanáctiválce z ČKD, připomeňme tímto snímkem rychlíku 669 "Junák", pořízeném 30. září 2011 před Krahulovem, v čele s tehdy brněnskou 754.066.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 3.10.2011
Místo: Praha hl.n.

Počátky svého provozu po návratu zpět do České republiky stroj 162.112 absolvoval ještě v nátěru svého předešlého italského provozovatele. V něm byl zachycen 3. října 2011 v okamžiku, kdy v čele vlaku IC 1010 "Regiojet" opouští jeden z tunelů pod Vítkovem a vjíždí na pražské Hlavní nádraží.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 17.10.2011
Místo: Lipová Lázně

Zamračená 751.141 stoupá 17. října 2011 s vlakem Mn 83232 z Lipové Lázně do Hanušovic. Se solidní zátěží čtrnácti vozů jí za mohutných oblaků kouře na postrku pomáhala zamráča o sto inventárních čísel nižší, 751.041.

Top