Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.08.1995
Místo: Česká Třebová

Během oslav 150 let železnice v České Třebové, se 26. srpna 1995 během kavalkády železničních vozidel mezi stanicemi Dlouhá Třebová a Česká Třebová předvedla také přerovská 363.009. Na snímku je zachycena ve stanici Česká Třebová.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.03.1998
Místo: Staré Město u Uherského Hradiště

Jedním z nejslušivějších nátěrů na řadě 363 se svého času pyšnil stroj 363.011. Na snímku z 2. března 1998 je zachycen během pobytu ve stanici Staré Město u Uherského Hradiště.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.09.1998
Místo: Praha Masarykovo nádraží

Lokomotiva řady 363 Českých Drah natřená v tehdejším barevném schématu této řady u Železníc Slovenskej republiky byla ke spatření v provozu v závěru roku 1998. Jednalo se o "Eso" 363.066 DKV Praha, opravené v ŽOS Vrútky na přelomu let 1997 a 1998 po vážném poškození, ke kterému došlo ve stanici Leopoldov, kde 8. 8. 1997 ve 2:50 hodin při jízdě s odklonovým ER 31224 "Hornád" narazilo v obvodu St. 2 rychhlostí 86 km/h na ve vlakové cestě zapomenutou laminátku 240.041. Na snímku pořízeném 20. 9. 1998 na koleji "Pod zdí" na Hrabovce, se po výjezdu z ještě funkčního depa na pražské Masaryčce, chystá odjet po spojovací trati z Hrabovky na Hlavní nádraží, na jedem ze svých prvních výkonů po návratu z opravy po výše zmíněné nehodě. Nutno jen dodat že i když pluhy v "slovenské" barevné kombinaci mu byly po pár měsících přetřeny u nás obligátní žlutou barvou, i tak zahájil stroj 363.066 epochu nátěru "čáry ponoru" v barvě slonové kosti u řady 363 Českých Drah.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.5.2002
Místo: Vintířov

Pod uhelnými násypkami nedaleko Vintířova se 27.5.2002 setkala hned trojice skrývkových lokomotiv Sokolovské uhelné. Zatímco stroje čísel 243 a 235 jsou modernějšího typu Škoda 27E, vpravo stojící stroj číslo 227 náleží k staršímu typu Škoda 26Em. Těch jezdilo na sokolovsku pouhých osm kusů (čísla 225 - 232) a jejich provoz je nejen zde, ale i na mostecku, už minulostí. Do dnešní doby se z původně devadesáti vyrobených strojů typu Škoda 26Em dochoval poslední neprovozní stroj, který snad jednou bude mít štěstí a stane se exponátem Hornického muzea v Krásně, pro které byl zachován.

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.9.2005
Místo: Praha hl.n

U příležitosti konání zimních olympijských hrách 2006 v italském Turíně obdržela tehdy plzeňská lokomotiva 363 078-7 reklamní nátěr propagující Český olympijský tým. Její slavnostní křest proběhl na pražském hlavním nádraží 20.9.2005, kdy byl také pořízen tento snímek. V tomto nátěru "olympiáda" jezdila až do října 2007, kdy z ní byla loga sportovců sejmuta a lokomotiva až do konce roku jezdila jen v podkladové, červeno - modro - bílé barevné kombinaci, aby i o ní koncem roku 2008 definitivně přišla poté co obržela reklamní nátěr "Vlakem do ZOO".

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.10.2006
Místo: Verměřovice

Rok 2006 byl na trati mezi Letohradem a Lichkovem posledním, kdy zde ještě vládla motorová trakce. Následujícího jara zde začala dlouhodobá výluka, během níž zde byla provedena modernizace a elektrizace tratě. Snímek pořízený 26. října 2006 spadá právě do tohoto období a je na něm zachycen mezinárodní rychlík číslo 250 s brejlovcem 750.312-1 v čele, při průjezdu zastávkou Verměřovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.10.2006
Místo: Verměřovice

V roce 2006 ještě vládl na trati mezi Letohradem a Lichkovem motorový provoz a nákladní dopravě zde v té době vládly dvojčata zamračených řady 751. Na snímku z 26. října 2006 je jedno z nich, dvojče strojů 751.038-1 a 751.236-1, zachycené v čele vlaku Nex 47274 při průjezdu zastávkou, a tehdy ještě i hláskou, Verměřovice.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.10.2006
Místo: Verměřovice

Jen nedlouho trvající působení zamračených řady 749 na páru rychlíků Praha - Hradec Králové - Letohrad - Hanušovice - Jeseník, které dopravovaly v úseku Týniště nad Orlicí - Jeseník, dokumentuje tento snímek stroje 749.008-9, projíždějícím 26. října 2006 zastávkou Verměřovice. Rychlík tehdy jezdící z Jeseníku do Prahy pod číslem 756 a reklamním předvolebním názvem "Klidná síla", dnes už v jízdním řádu dávno nenajdeme. Stejně tak čas vzal i mechanická návěstidla hlásky Verměřovice, zato ale trať v těchto místech "vyšperkovala" měděná pavučina trolejí nad kolejí a samozřejmě také nepostradatelná protihluková stěna kolem ní.

strana: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 poslední
Top