Autor: Daniel Pavlíček

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 23.7.
Místo: Nelahozeves zámek

V zastávce Nelahozeves zámek došlo 23. července 2007 k setkání osobních vlaků z / do Ústí nad Labem.  Zatímco vlevo stojící vlak Os 9609 s vozem 971 014-6 včele,  již míří do Prahy, vpravo stojící Os 9606 s vozem 451 065-7 teprve míří na sever Čech.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 26.08.1995
Místo: Česká Třebová

Během oslav 150 let železnice v České Třebové, se 26. srpna 1995 během kavalkády železničních vozidel mezi stanicemi Dlouhá Třebová a Česká Třebová předvedla také přerovská 363.009. Na snímku je zachycena ve stanici Česká Třebová.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 02.03.1998
Místo: Staré Město u Uherského Hradiště

Jedním z nejslušivějších nátěrů na řadě 363 se svého času pyšnil stroj 363.011. Na snímku z 2. března 1998 je zachycen během pobytu ve stanici Staré Město u Uherského Hradiště.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.09.1998
Místo: Praha Masarykovo nádraží

Lokomotiva řady 363 Českých Drah natřená v tehdejším barevném schématu této řady u Železníc Slovenskej republiky byla ke spatření v provozu v závěru roku 1998. Jednalo se o "Eso" 363.066 DKV Praha, opravené v ŽOS Vrútky na přelomu let 1997 a 1998 po vážném poškození, ke kterému došlo ve stanici Leopoldov, kde 8. 8. 1997 ve 2:50 hodin při jízdě s odklonovým ER 31224 "Hornád" narazilo v obvodu St. 2 rychhlostí 86 km/h na ve vlakové cestě zapomenutou laminátku 240.041. Na snímku pořízeném 20. 9. 1998 na koleji "Pod zdí" na Hrabovce, se po výjezdu z ještě funkčního depa na pražské Masaryčce, chystá odjet po spojovací trati z Hrabovky na Hlavní nádraží, na jedem ze svých prvních výkonů po návratu z opravy po výše zmíněné nehodě. Nutno jen dodat že i když pluhy v "slovenské" barevné kombinaci mu byly po pár měsících přetřeny u nás obligátní žlutou barvou, i tak zahájil stroj 363.066 epochu nátěru "čáry ponoru" v barvě slonové kosti u řady 363 Českých Drah.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 27.5.2002
Místo: Vintířov

Pod uhelnými násypkami nedaleko Vintířova se 27.5.2002 setkala hned trojice skrývkových lokomotiv Sokolovské uhelné. Zatímco stroje čísel 243 a 235 jsou modernějšího typu Škoda 27E, vpravo stojící stroj číslo 227 náleží k staršímu typu Škoda 26Em. Těch jezdilo na sokolovsku pouhých osm kusů (čísla 225 - 232) a jejich provoz je nejen zde, ale i na mostecku, už minulostí. Do dnešní doby se z původně devadesáti vyrobených strojů typu Škoda 26Em dochoval poslední neprovozní stroj, který snad jednou bude mít štěstí a stane se exponátem Hornického muzea v Krásně, pro které byl zachován.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 20.9.2005
Místo: Praha hl.n

U příležitosti konání zimních olympijských hrách 2006 v italském Turíně obdržela tehdy plzeňská lokomotiva 363 078-7 reklamní nátěr propagující Český olympijský tým. Její slavnostní křest proběhl na pražském hlavním nádraží 20.9.2005, kdy byl také pořízen tento snímek. V tomto nátěru "olympiáda" jezdila až do října 2007, kdy z ní byla loga sportovců sejmuta a lokomotiva až do konce roku jezdila jen v podkladové, červeno - modro - bílé barevné kombinaci, aby i o ní koncem roku 2008 definitivně přišla poté co obržela reklamní nátěr "Vlakem do ZOO".

Nové!
Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 18.8.2006
Místo: Nesovice

Ze stanice Nesovice se 18. srpna 2006 s dvojící přípojných vůzů řady 021 rozjížděl motorový vůz 842.036.

Autor: Daniel Pavlíček
Datum: 7.9.2006
Místo: Praha Horní Měcholupy

Před samotným zahájením rekontrukcí lokomotiv řad 751 a 752 na elektrické vytápění vlakových souprav, bylo v roce 1991 rozhodnuto provést dvě prototypové rekonstrukce, pro které byly vybrány stroje 751.039 a 751.051. Jako první byl dokončen jihlavský prototyp, původní 751.039. Na ní byla v první polovině roku 1992 provedena samotná rekonstrukce a po ní vykonala 28. července 1992 v úseku Jihlava - Havlíčkův Brod novou TBZ. Následující den dostala tabulky s novým označením 749.039 a k 2. srpnu 1992 byla přečíslována i administrativně a následně byla nasazena do provozu. Postupem let se dostala do Prahy, kde byla vršovickým depem nasazována na nejrůznější výkony - od osobních vlaků na posázavském Pacifiku, přes nákladní dispečerku S13, až po různé mimořádné výkony. Jedním z nich byla i napěťová výluka mezi Hostivaří a Uhříněvsí 7.9.2006, na níž byla zamračená 749.039 zachycena u Horních Měcholup na přípřeži elektrické jednotky 451.095+096 na vlaku Os 9127.

Top