Autor: ČKD Praha, sbírka: Josef Motyčka

Autor: ČKD Praha, sbírka: Josef Motyčka
Datum: 25.03.1947
Místo: ČKD Praha

Lokomotiva 534.0379 byla v roce 1947 stou lokomotivou vyrobenou v obnovených závodech ČKD po skončení druhé světové války. Tovární fotograf ji zachytil na točně závodu při její tovární zkoušce dne 25. března 1947. K této zkoušce byl k lokomotivě připojen tendr 935.188 od 534.0378. Neboť výroba tendrů byla v Hradci Králové ve skluzu, dostala 534.0379 svůj oficiální tendr 935.189 až o několik dní později (převzetí proběhlo 27. března 1947). 2. dubna 1947 byla 534.0379 předána ČSD a v následujících dnech zajížděna v depu Praha-Vršovice, kde 11. dubna 1947 vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku. 16. dubna 1947 byla úředně předána výtopně Žilina, kde pak sloužila až do roku 1951, kdy se jejím novým domovem stalo depo Košice.

 

Autor: ČKD Praha, sbírka: Josef Motyčka
Datum: 00.05.1947
Místo: ČKD Praha

Po ukončení války se v našich lokomotivkách zrodilo 228 lokomotiv řady 534.03. Zatím co v lokomotivce ČKD se jednalo o tovární typ 118, v lokomotivce Škoda Plzeň o typ 54Lo. Typ vznikal na rýsovacích prknech škodováckých konstruktérů již během války, což umožnilo předat první lokomotivu po pouhých 11 týdnech od podání objednávky. Stroj 534.0437 byl dokončen v lokomotivce ČKD v druhé polovině května 1947. Předán byl do Vršovic - Nuslí, kde lokomotivy řady 534.03 z ČKD vykonávaly TPZ. Technicko-policejní zkoušku lokomotiva 534.0437 vykonala v poslední květnový den 31. 7. 1947 a zůstala dál ve Vršovicích až do června 1955, kdy byla předána do Havlíčkova Brodu.

 

1