zpět na seznam fotografií
Autor: Daniel Pavlíček


Datum: 23.05.2009


Praha Masarykovo nádraží
451 002-0

Po Karlínském viaduktu vjížděl 23. května 2009 na pražské Masarykovo nádraží osobní vlak z Kralup nad Vltavou, toho dne ještě turnusově vedený elektrickou jednotkou řady 451. Stavba tohoto 1110 metrů dlouhého mostu, spojující pražské Holešovice s Karlínem, byla konsorciem stavebních firem Bratří Kleinů a Vojtěcha Lanny, zahájena na jaře 1846, a pod vedením inženýra Aloise Negrelliho, dokončena v roce 1849. Provoz pravidelných vlaků na něm byl zahájen 1. června 1850, přičemž až do roku 1910 si držel primát nejdelšího mostu Evropy. V roce 1871 byl původní viadukt doplněn ještě 351 metrů dlouhým, taktéž dvoukolejným, spojovacím viaduktem, umožnující bezúvraťovou jízdu z Buben do Libně. Právě v místě jeho napojení byl snímek jednotky 451.002/001 pořízen.



Komentáře

Celkem 0 komentáře


Přidat komentář: