zpět na seznam fotografií
Autor: Daniel Pavlíček


Datum: 02.02.2015


Praha Masarykovo n.
371 201-5

Ze současných lokomotiv Českých drah má jednu z nejzajímavějších provozních historii "bastard" 371.201-5.  Právě on byl 8. 4. 1988 dodán do depa Dresden-Friedrichstadt pod označením 230.001, jako prototyp pro DR zcela nové řady. Po spojení německých železnic byl k 1.1.1993 přečíslován na DB 180.001 a následně i upraven pro nejvyšší rychlost 160 km/h - ze Škody Plzeň se po této rekonstrukci vrátil 17. 6. 1994. Poškození české lokomotivy 372.006 v Dráždanech, ke kterému došlo 9. července 2001, bylo pro jeho budoucnost zcela nečekaným zlomem - ke dni 19.9.2003 byl vyřazen ze stavu DB a předán Českým Drahám jako odškodnění za poškození 372.006. Po provedení všech nutných úprav a schválení k provozu Drážním úřadem ČR, byl ke dni 1.3.2004 přeznačen na 371.201 ČD. A jako takový byl 2. února 2015 zachycen na podvečerní pražské Masaryčce, jen okamžik před odjezdem s vlakem R 678.



Komentáře

Celkem 0 komentáře


Přidat komentář: