zpět na seznam fotografií
Autor: sbírka: Michal Štrublík Datum: 00.00.1940
Depo Praha Masarykovo n.
387.026

Lokomotiva 387.026 byla poslední z pěti kusové série označené v lokomotivce Škoda jako tovární typ 10Lo 4. Objednána byla na základě objednávky Ministerstva železnic MŽ 51254/32-V/5 z 24.12.1932. Cena nové lokomotivy byla stanovena na 1 197 000,- Kč. Námi sledována 387.026 byla vyrobena pod výrobním číslem 774 v říjnu 1933. Její tovární zkouška byla do Matriky vyrobených lokomotiv zapsaná 20.10.1933 a o sedm dní později došlo k jejímu prozatímnímu převzetí k ČSD společně s tendrem 930.006. Rovněž k datu převzetí je zaevidována do stavu výtopny Přerov, kde po zajetí vykonala Technicko-bezpečnostní zkoušku dne 14.12.1933. Následoval její přesun do vytopny Praha Masarykovo. Zde byla poměrně rychle na to nasazena v turnusu, a to od 15.5.1935, kdy Praha se svými 12 stroji 387.0 začala obsluhovat rameno Praha - Břeclav. Byla vytvořena turnusová skupina pro 8 lokomotiv a právě mezi nimi byla ,,26ka" obsazena strojvedoucími Josefem Machem a Františkem Janečkem.

K 19.3.1939 zůstává nadále v Praze pod BMB-ČMD, kde je 1.2.1944 nasazena do vídeňského turnusu v obsazení strojvedoucími Chvalovským a Bouškem. Po válce, již s novým tendrem 930.112, je 6.5.1946 vypracován kombinovaný, ponejprv osmidenní, později devítidenní turnus se třemi páry vlaků do Brna, dvěma do Českých Budějovic a jedním párem vlaků do Podmokel. Turnus byl obsazen stroji inventárních čísel 13, 24, 27, 32, 36, 40, 41 a námi sledovanou 26, o kterou pečovala dvojice strojvedoucích Kozlovský - Kubíček.

2. května 1947 je lokomotiva předána do Prahy - Vršovic, ale ještě v roce 1952 se vrací do depa Praha-Střed. 8.7.1955 se jejím novým domovem stává depo Nové Zámky, 20.9.1955 depo Přerov. V roce 1963 posiluje flotilu lokomotiv depa Děčín, aby 11.8.1964 byla zapůjčena na měsíc do depa Chomutov. Pak už setrvala na osobních vlacích do Prahy pod depem Děčín, kde byla 26.4.1968, s tendrem 923.015, zrušena a nedlouho po té předána do kovošrotu k likvidaci.



Komentáře

Celkem 0 komentáře


Přidat komentář: