zpět na seznam fotografií
Holoubkov
498.115

Červen 1955 - tovární fotograf pořizuje velkou sérii černobílých a barevných fotografií lokomotivy 498.115 - poslední lokomotivy ze zakázky patnácti strojů řady 498.1 a zároveň poslední rychlíkové lokomotivy, která byla vyrobena pro ČSD. Od 8. 7. 1955 byla ve stavu depa Žilina. 26. 5. 1958 byla přeřazena do Přerova  a přesně o dva roky později do Bratislavy. V roce 1964 je, společně s 498.106, využívána na okruhu v Cerhenicích k rychlostním zkouškám vozů, přičemž právě "patnáctka" se stala neoficiálně nejrychlejší československou parní lokomotivou. Doba jí a její četě nepřála, a tak pomyslný prim byl nesprávně udělen lokomotivě 498.106. 7. 4. 1971 přibyla 498.115 do stavu lokomotivního depa Plzeň, a jak ve svých vzpomínkách pan Miroslav Petr uvádí, nahradila v turnusu lokomotivu 498.101. Do Prahy přijela poprvé za neschopný stroj řady T478.1 s Os 610 14. dubna 1971. 2. června 1973 se loučila trať do Prahy s parními rychlíky; 498.115 odvezla rekreační rychlík R 372, aby se strojně vrátila do Plzně. 3. června 1973 dojely z Prahy do Plzně poslední velké rychlíkové lokomotivy 498.1 a byly vyhašeny. 498.115 pak již během motorové krize nebyla využita a stála v záloze dráhy. Zrušena byla 26. září 1977.

 



Komentáře

Michal Štrublík 21. 08. 2016 09:56 | X

Ahoj, taky mi to tak přišlo, ale nebyl jsem si jistý. Doplním až se vrátím z dovolené. Děkuji!!!

Lumír Kunc 21. 08. 2016 09:17 | X

Mě tohle místo místo nejvíce připomíná vjezd do Holoubkova od Rokycan. Myslím, že je to v oblouku nad Hamerským rybníkem. Lokomotiva se zřejmě vrací po 1.koleji ze zkušební jízdy z Kařízku zpět do Plzně.

Celkem 2 komentáře


Přidat komentář: